С около 25% повече видео материали са гледали потребителите на YouTube в последния месец на 2011 в сравнение с година по-рано. Скокът в броя на гледанията се дължи на опита на Google да разшири използването на YouTube отвъд персоналните компютри. Постиженията се дължат на разработването на версии на сайта, достъпни през смартфони и телевизори. Наред с това Google се стреми да предоставя по-високо качество на сниманите клипове, които да получават по-голяма оценка от посетителите на страницата. Според онлайн-компанията близо 60 часа видео се качват в YouTube всяка минута в сравнение с 48 часа на минута през месец май.
Сайтът за видеосподеляне, който Google придоби за 1.65 милиарда долара през 2006, често се посочва като ключов за решението на компанията да стъпи на нови пазари, различни от основния, свързан с онлайн търсенето. Миналата седмица Google обяви, че бизнесът с графични реклами, публикувани основно в YouTube, е донесъл приходи на обща стойност 5 милиарда долара през 2011. И все пак повечето от четирите милиарда клипа, които сайтът изпъчва на ден, не носят никакви приходи. Едва три милиарда клипа на седмица съдържат реклами и носят доходи на компанията.
Наскоро YouTube обнови своя облик, като постави акцент на специализираните канали, обединяващи близки по съдържание видеа. По този начин видеосайтът се опитва да улесни потребителите си в намирането на клипове, близки до интересите на всеки от тях.