Новата година започна с изложението в Детройт, което се провежда от 9 до 22 януари. Като роден град на голямата тройка – General Motors, Ford и Chrysler – Детройт събира най-интересното от северноамериканския автомобилен свят. Европейските компании използват мероприятието като мост към американските клиенти, или просто с идеята да покажат някой позакъснял за есенните изложения (във Франкфурт и Париж) проект.
Един от най-чаканите автомобили, новият Mercedes SL, разкри за пръв път на посетителите в Детройт своето изцяло алуминиево купе, дизайнерските си препратки към SLK и SLS AMG, както и иновативна аудио система, която гарантира безкомпромисно качество на звука, дори и при отворен покрив. Точно 93 534 евро струва базовата версия SL 350 BlueEFFICIENCY в Германия. Тя има 3.5-литров V6 с 306 кс, а за SL 500 с по-големия 4.7-литров V8 двигател и 435 кс, клиентите ще трябва да се разделят със 117 096 евро.
До фейслифта на гигантския джип LX 570, на щанда на Lexus беше лансиран и концептът LF-LC, който се очаква да впечатли почитателите на двуместни Coupe автомобили. За съжаление твърде малко се знае за него, освен видимото – дръзки черти, голяма радиаторна решетка и хромирани джанти.
Нов двигател е акцентът при Bentley. Британската компания, която сега е под шапката на концерна Volkswagen AG, представи 4.0-литровия туин-турбо V8, който ще играе поддържаща роля на добре известния 6.0 W12 на борда на Continental GT/GTC. От компанията уверяват, че въпреки по-малкия си работен обем, новият мотор ще бъде с 40% по-икономичен. Мощността от точно 500 кс и 660 Нм ще продължи да задвижва и четирите колела.
Интересна е и появата на петото поколение на Ford Mondeo, който в Щатите е познат като Fusion. Освен с икономичните двигатели, Ford рекламира модела и като позициониран по-близо до автомобилите от премиум сегмента. В гамата на новото Mondeo ще присъства и хибриден вариант, който ще развива скорости до 100 км/ч само на ток.
Премиерата на Toyota Yaris Hybrid демонстрира, че хибридната технология е подходяща за вграждане и в компактни градски автомобили. Японците са използвали познатата ни от Auris HSD система, адаптирайки я за Yaris. Smart пък използва шоуто в Детройт, за да представи концептуален пикап, наречен For-Us. Симпатичното му излъчване е съчетано и с интересни решения, като заден капак с електронно управление и възможност за зареждане на електрически велосипеди директно от пода на товарното пространство.
Volkswagen са поели по същия път, изваждайки на показ прототипа E-Bugster. Той представлява Beetle с модифицирано купе и електромотор с мощност 114 кс и 270 Нм, като с едно зареждане E-Bugster може да измине пробег от 161 км.