6г. след като Yahoo! Inc. плати над 1 млрд. долара, за да стане най-големия инвеститор в Alibaba Group Holding, е възможно да се превърне в обекта, който китайската интернет компания ще погълне.
Директорът на Alibaba, Джак Ма заяви на 30 септември в Университета в Станфорт, че неговата компания се интересува от търсачката.
Декларацията му разтревожи асоциациите за защита на личните данни в САЩ, които не гледат с добро око на вероятността данните на американските граждани да се прехвърлят към чужда компания.
Ръководителите на Yahoo все още решават дали да продаде част или цялата компания.
Alibaba Group е мрежа от интернет-базирани компании, която предлага глобален пазар, директна търговия, шопинг-търсачки и услуги в облака. Компанията, листвана на борсата в Хонг Конг е основата през 1999г. в Ханджоу от Джак Ма, решил с пионерски устрем да направи Интернет достъпен, доверен и ползотворен за всеки. В момента компанията има достъп до 240 страни и региони по света и със своите дъщерни компании стига до 23 000 клиенти в 70 гладове на Китай, Индия, Япония, Корея, Великобритания и САЩ.
Дъщерна компания й е Taobao Marketplace, основана през 2003г. и най-големият C2C /потребител до потребител/ онлайн пазар в Китай с 800 млн. продукта и 370 млн. потребители.
Alibaba купи China Yahoo! през октомври 2005г. в рамките на стратегическото си партньорство с Yahoo! Inc.