Популярността на iPad таблетите може и да расте и това да е най-бързо развиващият се сегмент в компютърния бизнес, но в Япония те все още не могат да заместят лаптопите. Причината за това е, че таблетите нито са толкова леки, нито толкова функционални, за да заместят напълно лаптопите. На един продаден таблет в Япония, се падат по 10-12 продажби в САЩ и в Западна Европа. Според най-голямата фирма за сравняване на цените в интернет в Япония, Какаку, най-популярният лаптоп според предпочитанията на потребителите в Япония е Aspair one на фирмата Acer. Предимството му е в ниското тегло, само около 1.5 кг.
Четири от всеки пет продавани в Япония лаптопи имат тегло под два килограма. В същото време, според японците, таблетите са по-подходящи за гледане на филми или слушане на музика, а не за писане на доклади и обработка на данни. Това е причината повечето бизнесмени, купуващи таблети в Япония, да ги възприемат като по-малко подходящи за работа от първоначалните очаквания.
88% от потребителите в Япония са закупили таблет, за да работят на него, а не да се забавляват, сочи проучване. Въпреки по-бавния ръст на продажби в Япония, в световен мащаб таблетите имат най-висок ръст на продажби. През следващите пет години стойността на техните продажби ще се увеличи пет пъти до около 53 млрд. долара през 2015 година.