fallback

Facebook забранява реклами, обезкуражаващи ваксинирането

Социалната мрежа е подложена на сериозен натиск от страна на групите за обществено здраве

14.10.2020 | 15:45 Автор: Ралица Братанова

Най-голямата в света социална мрежа Facebook заяви във вторник, че пуска нова глобална политика, която забранява реклами, които обезкуражават хората да си правят ваксини. Досега компанията имаше политика срещу измамите с ваксини, които бяха публично идентифицирани от световните здравни организации.

"Сега, ако рекламата изрично обезкуражава някого да получи ваксина, ние ще я отхвърлим", заяви ръководителят на поделението по здравеопазване на компанията Кан-Син Дзин и нейният директор по управление на продуктите Роб Корен в блог във вторник.

Социалната мрежа с над 2,7 млрд. потребители месечно е подложена на сериозен натиск от страна на групите за обществено здраве за ограничаване на съдържанието и дезинформацияа, негативно настроени към имунизация срещу Ковид-19. 

Новата забрана се случва на фона на редица промени в политиката, обявени от компанията, за да освободи социалните си мрежи от проблематично съдържание, което преди това се колебаеше да премахне, пише Investor.bg.

Това включва забраната за отричане на Холокоста, обявена по-рано тази седмица, забрана на страници и групи, подкрепящи теорията на конспирацията QAnon от миналата седмица, временна забрана на политически реклами след изборите на 3 ноември в САЩ, забрана  от миналия месец на реклами, които се стремят делегитимизират резултатите от изборите в САЩ и решение от миналия месец да спре разпространението на групи в социалната си мрежа, които се фокусират върху даването на здравни съвети на потребителите. 

Facebook все още ще позволява реклами, които подкрепят различни от държавните политики за ваксините, включително за тези за Ковид-19.

Например, Facebook заяви, че ще позволи реклами като тези, които кандидат за сенатор във Вирджиния стартира през август, която включва призива "СПРЕТЕ ПРИНУДЕНИТЕ ВАКСИНАЦИИ С КОРОНАВИРУС! ... Всички лекарства крият рискове и ние вярваме, че само дискусията за поставяне на ваксина преди пускането ѝ, без да знаем дали има дългосрочни странични ефекти, е преждевременна и опасна". 

Рекламите, които изрично обезсърчават ваксинирането - включително да го изобразяват като неефективно или опасно, наред с други неща, ще бъдат забранени.

"Ако реклама, която се застъпва за / против законодателството или правителствените политики, изрично обезсърчава ваксинацията, тя ще бъде отхвърлена", заяви говорител пред CNBC. 

"Това включва представяне на ваксините като безполезни, неефективни, опасни или нездравословни, описвайки болестите, за които са създадени ваксините, като безвредни, или съставките във ваксините като вредни или смъртоносни”. 

Постът в блога също така очертава плановете на платформата да насочва хората с обща информация за грипната ваксина и как да я получат, използвайки своя инструмент "Превантивно здраве".

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК  

fallback
Още от Техно
fallback