Продажбите на електрически превозни средства в Европа растат с такива темпове, че изглежда континентът ще изпревари Китай в близко бъдеще, съобщава Bloomberg.
Това е една от констатациите на доклад, публикуван във вторник, на компанията за автомобилни изследвания Jato Dynamics. Установява се обаче, че Европа и САЩ все още трябва да научат няколко неща от Китай, най-големият световен електромобилен пазар в света, включително приоритизиране на достъпността, централизиране на планирането и използване на данни за по-добро разбиране от страна на потребителите.
Търсенето на по-чисти и интелигентни автомобили нараства в световен мащаб, особено в Европа, където пазарът е насърчен от по-строгите регулации за емисиите, заедно с нарастващата информираност за изменението на климата. Продажбите на електромобили в Европа през първото шестмесечие надхвърлят тези в Китай за първи път от 2015 г. насам.
Въпреки факта, че пандемията от коронавирус вреди на всички продажби на автомобили, включително електромобили, които се понижават с 15% в световен мащаб през второто тримесечие, се очаква пазарът на електрически превозни средства да се разшири с около 7% тази година, воден от Европа, сочи септемврийски доклад на Bloomberg NEF.
"Това, от което правителствата на слабо развитите пазари на електромобили сега се нуждаят, е по-централизиран план за катализиране на растежа и създаване на оптимална среда за изграждане на доверие на потребителите“, се казва в доклада на Jato.
Зарядни станции
Освен силното субсидиране на електромобилите, правителството в Китай е създало ефективна инфраструктура и стратегия за изпълнение, които са от решаващо значение, се посочва в доклада. Според Международната енергийна агенция броят на публичните места за зареждане достигна 862 118 в целия свят, като Китай заема 60-процентен дял.
Tesla, която в момента е най-големият производител на електромобили в света, по-рано този месец намали цената на произвеждания в Китай седан Model 3 до 36 800 долара - най-ниската цена в световен мащаб.
В Шанхай например регистрирането на превозно средство с двигател с вътрешно горене струва 13 000 долара, докато процедурата е безплатна за електромобили, като по този начин се „създава огромен икономически стимул“, казва Jato. Междувременно автомобилните производители в Европа традиционно се фокусират върху луксозните и по-скъпи електромобили.
Извън своя вътрешен пазар, Китай се стреми да се превърне в глобална автомобилна суперсила и счита, че по-широкото навлизане на собствените ѝ електромобили е от съществено значение за тази цел в дългосрочен план, пише bloombergtv.bg.
"Въпреки данните за продажбите, които показват признаци на предстоящо забавяне, след като субсидиите бъдат напълно премахнати, пазарът на електромобили в Китай все още ще бъде далеч пред своите конкуренти“, се казва в доклада. От него става ясно още, че в момента в азиатската страна се предлагат 138 различни модела електромобили, докато те са 60 в Европа и 17 в САЩ.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК