fallback

Продажбите на електромобили отчитат 45% ръст в Европа

Очаква се пазарът на електрически превозни средства да достигне нови върхове през 2020 г.

12.09.2020 | 08:00 Автор: Виктория Гетова

Продажбите на автомобили в световен мащаб спаднаха драстично през първите две тримесечия на тази година, тъй като пандемията от коронавирус задържа купувачите далеч от шоурумите. Пазарът, който достигна своя връх преди няколко години, спадна до нива, които не са наблюдавани след финансовата криза преди повече от десетилетие, пише Натаниел Балард в свой анализ за Bloomberg.

В рамките на тази глобална картина се разграничават отделните пазари - на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и на автомобилите с двигатели, задвижвани с електричество. При електромобилите дори има три регионални пазара, всеки от които се развива по различен начин.

Но първо общите глобални резултати. Тримесечните продажби на превозни средства достигнаха връх в края на 2016 г. до 22,7 милиона. През последното тримесечие продажбите са 14,4 милиона - около две трети от максималните им стойности.

На годишна база продажбите спадат повече и по-бързо тази година, отколкото по време на световната финансова криза. Продажбите през четвъртото тримесечие на 2008 г. отбелязаха спад от 21,1% спрямо година по-рано, а през първото тримесечие на 2020 г. те намаляват с 25,3% и са още по-ниски през второто тримесечие.

Продажбите на някои ключови пазари се възстановяват, но все още не са достигнали нивата от миналата година. Продажбите в САЩ през миналия месец достигат 15,2 милиона спрямо 8,6 милиона през април, но все още са под нивото от 16,8 милиона през август 2019 г.

Отделно се разглежда пазарът на електрически превозни средства, който се различава по представянето си в Китай, Европа и Северна Америка.

Като цяло продажбите на електрически превозни средства представляват само 4.8% от общите продажби на превозни средства. Но след такъв рязък спад относителното им представяне се откроява на световния пазар. Въпреки че продажбите на електромобили също намаляват като цяло през първото и второто тримесечие, те спадат по-малко - само с 15%, което се определя като добро представяне.

В Северна Америка продажбите на електрически автомобили се свиват повече от продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене. В Китай, където продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене всъщност нарастват през второто тримесечие в сравнение с година по-рано, то продажбите на електромобили спадат много повече.

В Европа и в нейните 16 основни пазара, без да се включват Молдова, Лихтенщайн и др., се наблюдава, както най-големия спад в продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене (понижение с почти 56% на годишна база), така и огромно увеличение на продажбите на електрически автомобили (ръст от над 45%).

Продажбите в Европа "надминаха очакванията ни", казват анализатори от BloombergNEF. По-важното е, че "комбинацията от нови стимулиращи програми, продажбата на нови модели и производителите на автомобили, които се стремят да постигнат целите си за намаляване на въглеродните емисии, трябва да поддържат пазара растящ". Пазарът на електрически превозни средства вероятно ще нарасне на годишна база през 2020 г.

Още по темата четете в Bloombergtv.bg

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

 

fallback
Още от Техно
fallback