Продажбите на винилови плочи изпреварват продажбите на компактдискове в САЩ за първи път от 1986 г. насам, отбелязвайки ключов преломен момент, подхранван от носталгията, пише Bloomberg.
Според Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка (RIAA), хората са похарчили 232,1 милиона долара за винилови плочи през първата половина на годината за сравнение с 129,9 милиона долара, които са похарчили за компактдискове.
Винилът е най-популярният начин за слушане на музика през 70-те и началото на 80-те години, след което отстъпва място на касетите, последвани от компактдисковете и цифровите формати. Всеки нов формат е по-удобен от предишния и потиска интереса към винила.
И все пак продажбите на винил се увеличават от 2005 г., когато достигат дъно от едва 14,2 милиона долара. Почитателите на музиката ценят по-добрия звук, произведен от винила за разлика от компресираните файлове, предлагани от повечето цифрови услуги. Най-продаваният албум в САЩ миналата година е "Abbey Road“ на "Бийтълс".
Като цяло физическите продажби спадат тази година заради коронавируса, който затруднява трафика към магазините за търговия на дребно. Продажбите на компактдискове спадат с 48% през първата половина на годината, пише bloombergtv.bg.
Въпреки възстановяването на продажбите им, винилът и всички физически носители са все по-нишови продукти. Стриймингът представлява 85% от приходите от музика през първото полугодие, установява RIAA.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 6 месеца