Президентът на САЩ Доналд Тръмп заяви, че американските компании трябва да напуснат Китай и да се върнат у дома. Ново проучване на американския бизнес в страната обаче показва, че повечето представители на бизнеса не са заинтересовани да приемат офертата, пише Bloomberg.
Едва около 4% от над 200 производители, анкетирани от Американската търговска камара в Шанхай, заявяват, че ще пренасочат всяко производство към САЩ, се казва в доклад, публикуван в сряда. Повече от 75% от допитаните компании споделят, че не възнамеряват да преместват производството си извън Китай, докато 14% посочват, че ще пренасочат някои операции към други страни, а 7% планират да се преместят в в друга страна в региона или в САЩ.
"Югоизточна Азия е най-често предпочитаната дестинация", изтъква президентът на AmCham Shanghai Кер Гибс в интервю.
Много от анкетираните дружества са по-песимистични относно състоянието на отношенията между САЩ и Китай, като 26,9% казват, че търговското напрежение ще продължи без ясен хоризонт в бъдеще, спрямо 16,9% през миналата година. Други 22,5% очакват напрежението да продължи между три и пет години спрямо 12,7% през 2019 г.
В понеделник (7 септември) Доналд Тръмп реши да поднови заплахите си срещу американските компании.
"Ще наложим мита на компаниите, които напускат Америка, за да създадат работни места в Китай и други страни", предупреди президентът на САЩ.
AmCham Shanghai установява, че повечето от въпросните компании не планират да съкращават работни места в Китай, като над две трети от тях казват, че ще поддържат или ще увеличават размера на персонала си. Около 29% от дружествата планират съкращения, главно заради пандемията, подчертава Гибс.
Администрацията на Тръмп се е прицелила в китайски компании като телекомуникационния гигант Huawei Technologies Co., а през август Тръмп подписа заповед, с която налага ограничения върху WeChat, популярното приложение, собственост на базираната в Шънджън технологична компания Tencent Holdings Ltd., което много китайски потребители и фирми използват за безкасови плащания.
Заповедта на Тръмп трябва да влезе в сила на 20 септември, когато Министерството на търговията на САЩ вероятно ще обяви обхвата на ограниченията. Членовете на AmCham Shanghai се притесняват, че широкото прилагане на заповедта може да им забрани да приемат плащания чрез WeChat в Китай, споделя Гибс. Това може да насочи китайските клиенти към неамерикански съперници, добавя той."Twitter, TikTok, тези неща са играчки", споделя Гибс и добавя, че WeChat е дълбоко вкоренен в бизнес екосистемата.
Бизнесът се надява, че Министерството на търговията ще приложи ограниченията в САЩ и ще позволи на компаниите да ги използват в Китай, коментира още Гибс.
Четете още по темата в Investor.bg
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК