В наши дни средният живот на една автомобилна гума, преди протекторът да се износи прекaлено много, е около 40 хил. км. Това е много добър напредък спрямо началото на 80-те, когато гумите едва издържаха и 32 хил. км. Но от правилото има и изключения: в Съветския съюз още в края на 50-те са разработени гуми, издържащи до 250 хил. км.
В края на 50-те години на миналия век, броят на автомобилите по съветските пътища се увеличава и икономиката започва да се съвзема след войната. Но това води и до сериозен глад за каучук. Страните, които са основни производителки на каучук, се оказват все отвъд желязната завеса (това е и едно от обясненията за настойчивия интерес на СССР към Виетнам през следващото десетилетие). Икономическото възстановяване е спъвано от постоянния остър недостиг на гуми за автомобили и особено за камиони.В тези условия на заводите за гуми, като този в Ярославъл (Ярак), е възложено да търсят начини не само да засилят производството, но и да подобрят продукта. През 1959 e показан прототип, а през 1960 г. започва производството на гумите от експерименталната серия РС, създадена под ръководството на П. Шаркевич. Тя е не само радиална - голяма новост за съветското производство по онова време - но и със заменяеми протектори.
Четете цялата статия в Automedia.bg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК