Apple обяви, че ще забави до началото на следващата година промените в своята политика за поверителност, които могат да намалят рекламните приходи на Facebook и други компании, които таргетират потребителите на iPhone и iPad, предава Ройтерс.
Забавянето може да е от полза на Facebook, която миналата седмица обяви, че промените в операционната система iOS 14 могат да засегнат един от инструментите ѝ за мобилна реклама, който е "толкова неефективен за iOS 14, че може да няма смисъл да се предлага".
Apple обяви новите си правила за неприкосновеност още през юни. Те трябваше да влязат в сила с пускането на мобилната операционна система iOS 14 тази есен. Сред тях е ново изискване рекламодателите, които използват предоставен от Apple идентификатор за проследяване или други инструменти, които имат подобна функция, да показват изскачащо известиe на потребителите, с искане за разрешение за подобно следене.
Миналата седмица Facebook заяви, че ще да използва инструмента, но не е отговорила веднага на запитването за коментар.
В четвъртък Apple обяви, че разработчиците все още ще имат възможността да използват това известие, когато iOS 14 се появи. "Когато е активна, напомнянето от системата ще дава на потребителите възможността да разрешат или да отхвърлят това следене от приложение", коментира Apple."Искаме да предоставим на разработчиците времето, необходимо за извършване на нужните промени, а в резултат на това изискването за използване на това разрешение за проследяване ще влезе в сила в началото на следващата година", посочи още технологичният гигант.
Четете още по темата на investor.bg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК