8 причини да се нуждаете от уеб сайт

SEO Web Design посоча основните причини да имате добър и професионално изглеждащ уеб сайт

30.07.2020 | 10:27 Редактор:
8 причини да се нуждаете от уеб сайт
8 причини да се нуждаете от уеб сайт

Ако сте собственик на бизнес и обмисляте дали си заслужава да създадете уеб сайт, ще ви спестим известно време и ще ви отговорим, че си заслужава. Нещо повече, от уеб агенция SEO Web Design ни посочат основните причини, защо трябва да имате добър и професионално изглеждащ уеб сайт. Поведението на потребителите се променя с течение на времето. За да се адаптира към съвременните технологии, днес потребителското поведение е насочено към дигиталната ера. Спомняте ли си телефонните указатели? Тях вече ги няма, точно защото всички търсят адреса, който им е нужен онлайн. 

Малките компании, които имат добра дигитална комуникация печелят следните позитиви:

·    Имат двойно повече приходи, спрямо компаниите, които нямат дигитално присъствие;
·    Приходите им след една година след дигитализацията им сравнени с приходите им от предишен период са 4 пъти повече;
·    Създават повече работни места.

Тези неща се отнасят дори и за компании, които се занимават с индустриално производство. Дигиталната комуникация започва с изработка на уеб сайт и последващия му маркетинг. Вижте няколко основни причини защо и на Вас ви е нужен такъв.

Причина № 1: 30% от потребителите няма да се доверят на бизнес, който няма уеб сайт.

Вашият уеб сайт е вашият маркетингов актив номер едно, защото живеем в цифрова епоха. Американците прекарват средно 23,6 часа онлайн седмично и са на мобилните си устройства по пет часа на ден. Към момента, потребителите очакват компаниите да имат онлайн присъствие (включително уеб сайт) и считат компания, която няма такова за лош професионалист.

Причина № 2: Вашите клиенти със сигурност вече са ви търсили онлайн.

97% от потребителите търсят първо в интернет, когато им трябва продукт или услуга. Едно от предимствата да имате уеб сайт, ако сте малък бизнес е да бъдете там, където са вашите потребители. Има причина толкова много компании да инвестират в уеб сайтове и SEO оптимизация за търсачки и тя е следната: 97% от хората първо търсят онлайн, за да намерят местен бизнес. Вярвате или не, има 3,5 милиарда търсения в Google на ден и в този момент в мрежата има някой, който търси точно Вашата услуга. И тези от Вашите конкуренти, които са вече там го печелят за клиент. 

Причина № 3: Повечето от потребителите използват уеб сайтове за да намерят продукт, информация за продукт или да се свържат директно с даден бизнес.

Според доклада на LSA (Local Search Association) от април 2017 г. „Дигиталното проучване на потребителите“ 63% от потребителите използват предимно уеб сайтовете на компаниите, за да комуникират с тях. Това е доста голям процент, като се има предвид, че 93% от онлайн потребителите първо влизат в търсачка, като Google. 

Изследване на YellowPages и LSA установи, че средно потребителите използват приблизително три източника, преди да вземат индивидуално решение за покупка, а 30%  автоматично отхвърлят даден бизнес, ако видят, че той няма уеб сайт.

Причина № 4: Сделките във всяка индустрия - в B2B, в промишлеността, в производството се влияят от информацията, която хората могат да намерят за продуктите/услугите онлайн. 

75% от B2B търговията се е повлияла положително от информацията, която компаниите представят онлайн. Освен това 62% от хората завършват поръчка, като са имали информация за продуктите, само дигитално без личен контакт.

Средният купувач на B2B прави средно 12 търсения онлайн, преди да направи поръчка. Не само това, но половината от всички B2B клиенти днес също очакват уеб сайтовете да бъдат полезен канал за комуникация, от който да получат допълнителна информация.

Причина № 5: 75% от хората съдят за една компания дали е добра, по нейния уеб сайт.

Това, че нямате уебсайт, кара потребителите да ви се доверяват по-малко. Всъщност през 2018 г. 75% от хората признават, че правят преценки за надеждността на компанията въз основа на дизайна на уеб сайта ѝ. Хората са по-склонни да правят бизнес с компания, на която имат доверие, и уеб сайтът е първото място, където отиват да проверяват за отзиви, мнения и награди.

Внимавайте обаче - ако имате лош дизайн, това изобщо няма да ви помогне. Имате 10 секунди, за да оставите впечатление на посетителите и да им кажете какво продавате или предлагате. След това време (а много често дори и преди него) те ще излязат от сайта ви.

Причина № 6: Трябва да отговорите на основните въпроси

46% от посетителите на даден сайт ще го напуснат веднага, ако не разберат каква е целта му и каква услуга или продукт предлага. 37% биха го напуснали ако видят лош дизайн или навигация.

Това важи особено за B2B компаниите. Хората посещават даден сайт, когато искат да знаят нещо или да направят нещо. Те също очакват незабавно удовлетворение, което означава, че посетителите трябва да могат да отговорят на три въпроса в рамките на три секунди след влизането на желаната страница:

Кои сте вие?
Какво правите/предлагате?
Как да се свържа с вас?

Живеем в епоха „СЕГА“, където потребителите искат информацията, която търсят незабавно - което означава, че сайтът на вашата компания трябва да отговаря на всеки от горните въпроси, без потребителят изобщо да се нуждае от превъртане надолу по страницата.

Причина № 7: Независимо дали сте малка компания, можете с добър уеб сайт да надминете големите компании във вашия бранш

Знаете ли, че наличието на уеб сайт може да ви помогне да победите голиатите във вашата индустрия? Може, ако е оптимизиран добре за търсене по вашите ключови думи. SEO оптимизацията помага на уеб сайтовете да излизат на по-предни позиции, когато клиент търси продукт, който те предлагат. 

Причина № 8: Социалните медии са важни, но уеб сайтът е по-важен

Ако мислите, че нямате нужда от уеб сайт, защото сте във Facebook, то грешите. Много хора влизайки във Facebook и виждайки дадена реклама, след това проверяват, дали този бизнес има уеб сайт, за да поръчат през него. Социалните медии служат много добре, за да разширите кръга си от потребителите, но не са достатъчни, за да може потребителите да изградят доверие към даден бизнес.