Глобалният пазар на автомобили се сблъсква с три различни скорости на възстановяване от спадовете, причинени от пандемията, което усложнява усилията на основните участници в индустрията да се съвземат от най-дълбоката криза от години насам, пише The Wall Street Journal, цитиран от Investor.bg.
И докато продажбите в Китай показват признаци на възстановяване след края на ограничителните мерки, те продължават да падат в САЩ, според данните на компаниите от индустрията, публикувани през последните седмици. Подобни данни показват също, че Европа се превръща в пазара на автомобили с най-слаба активност в света.
Акциите на американските автомобилни концерни General Motors Co., Ford Motor Co. и Fiat Chrysler Automobiles N.V. са поевтинели приблизително с 30% през 2020 г., а комбинираната им пазарна стойност сега представлява едва една трета от Tesla Inc.
Въпреки че затвърдилото се слабо търсене, особено в Европа, принуждава някои производители да обединят усилията си, възстановяването в Китай помага на тези концерни да развият значителен бизнес там по примера на Tesla, чиято цена на акция се утрои от началото на годината.
Новите данни за продажбите на германския производител на луксозни автомобили BMW AG от вторник илюстрират промяната в световната карта на индустрията.
Анализаторите очакват пазарът на нови автомобили в Китай да се свие с 11% до 22,8 милиона автомобила през тази година, докато този в САЩ вероятно ще се понижи с 22% до 13,3 милиона броя, а европейският - с 24% до 15,7 милиона автомобила.
Снимка: Bloomberg L.P.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК