Olympus излиза от бизнеса с камери след 84 години в него, за да се фокусира в медицинските устройства, пише Wall Street Journal.
Базираната в Токио компания, която е под натиск от американския си акционер ValueAct Capital да подобри възвръщаемостта към акционерите, обяви, че планира да продаде звеното си за камери на фирмата за дялово инвестиране Japan Industrial Partners.
От десетилетия Olympus е глобален бранд за потребителски стоки благодарение на своите камери. През 90-те години тя се насочи към дигиталните камери и беше номер две по пазарен дял след Sony в началото на века.
Около 2007 г., в зората на ерата на смартфоните, дигиталните камери представляваха бизнес за 3 млрд. долара годишно за Olympus. В рамките на няколко години пазарът се сви значително, защото хората започнаха да използват телефоните си, за да снимат. Приходите от камери намаляха до малко над 400 млн. долара през годината, завършила на 31 март, а бизнесът загуби пари през последните три фискални години.
Основната продуктова линия на компанията сега са медицински устройства като ендоскопи.
На 17 юни Olympus заяви, че всичките ѝ звена са преживели силен спад на приходите по време на коронавирусната пандемия. На дъното през април приходите на подразделението за камери бяха с над 50% надолу спрямо година по-рано, обяви компанията.
Базираната в Сан Франциско ValueAct през 2018 г. заяви, че е придобила над 5% дял от Olympus. През следващата година партньорът във ValueAct Робърт Хейл се присъедини към борда на Olympus.
Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК