fallback

Защо продажбите на Tesla в Норвегия вървят надолу?

Тази тенденция се забелязва още преди началото на кризата с Ковид-19

08.06.2020 | 17:02 Автор: Ивет Арабова

Дълги години Норвегия бе не само витрината на електрическата мобилност в Европа, но и най-големият пазар на Tesla отсам океана. Сочеха я като доказателство, че американската компания може да израсне до мащабите на по-традиционните си конкуренти, когато и другите правителства станат напредничави като това в Осло.

Но от началото на 2020 нещата изглеждат другояче: продажбите на Tesla Model 3, вместо очаквания ръст, вървят надолу. Американският автомобил дори вече не е сред петте най-продавани коли с батерии в Норвегия, а на първото място има нов убедителен лидер - Audi e-tron (пазарният дебют на по-евтината версия със 71-киловатчасова батерия също спомогна за това).

Обясненията за това са няколко. Най-очевидното е в коронавируса - масовите карантини в много държави не само свиха пазарите, но и затвориха фабрики и се отразиха на доставките. Това обяснява много слабия резултат на Tesla на норвежкия пазар през май - просто недостигат автомобили.

Само че тенденцията вече беше факт още преди появата на коронавируса в Европа. Най-съществената причина за нея е в нещо, за което анализаторите отдавна предупреждаваха: досега Tesla бе на практика сама в своя пазарен сегмент. Сега вече се появява конкуренция.

Преди десетина години, когато се правеха първите стъпки към масовата електрификация, европейските и японските производители подходиха към електромобила от екологична гледна точка. В крайна сметка нали това е и главната ни мотивация да заменим двигателя с вътрешно горене? Затова тези първи европейски и японски електромобили бяха с малки батерии, относително леки и предвидени за градско ползване с често презареждане.

Цялата статия четете на AutoMedia.bg.

Снимка: Bloomberg/Luke MacGregor

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback