fallback

TikTok засенчи по приходи Netflix и YouТube през април

Потребителите могат да закупят виртуална валута в приложението

26.05.2020 | 12:18 Автор: Ивет Арабова

Без съмнение видео приложението TikTok е новата звезда сред социалните медии. Въпреки честите критики към практиките за модерация, събирането на данни и цензурата, приложението се превърна в "любимата играчка“ на милиони деца и млади хора по целия свят.

Това се отразява и на финансовите данни: TikТok и Douyin - китайската версия на приложението, в момента допринасят с 87 процента за приходите от продажби на китайската компания майка ByteDance Ltd. През април и двете приложения се класираха сред най-добрите мобилни приложения в световен мащаб.

Само през април приложенията са генерирали приходи от 78 млн. долара, изпреварвайки утвърдени имена като YouTube, Tinder и Netflix, които разчитат повече на съществуващи абонаменти, предава Bloomberg.

Китайският пазар, обслужван от Douyin, е допринесъл с 86,6% за приходите от приложението, следван от американския с 8,2%. Във всяка от версиите на приложението за стрийминг на видео, изпълнено с танцови видеоклипове и мемета, потребителите могат да закупят виртуална валута, за да харчат за подкрепа на любимите си създатели на съдържание.

Подобно на много социални медийни платформи, ByteDance тества онлайн търговията, макар че продължава да разчита на рекламата като основен източник на приходи. Emarketer очаква, че над 75 милиона потребители на социални мрежи в САЩ на възраст 14 и повече години ще направят поне една покупка от социален канал през 2020 г., което е ръст от 17,3% спрямо нивото през 2019 г., пише Investor.bg.

През първото тримесечие на 2020 г. TikТok и Douyin генерират 315 милиона изтегляния по целия свят в сравнение със 187 милиона през предходната година.

Снимка: Bloomberg/Shiho Fukada

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback