За 2019 г. България е последна по онлайн пазаруване с 22% от хората между 16 и 74 години, а най-високи дялове на купуващите стоки по Интернет са хората от скандинавските страни, сочи проучване на Евростат. Непосредствено преди страната ни се нареждат Румъния (23%), Италия (38%) и Португалия (39%).
В ЕС лидерите Дания (84%) и Швеция (82%) са следвани от Нидерландия (81%), Германия (79%) и Финландия (73%). Норвегия и Исландия, които не са членки на съюза, отчитат съответно 82% и 80%. Най-силен скок за последните 10 години се наблюдава в Естония - от 17% през 2009 година на 68% през 2009 г.
Сред гражданите на ЕС на възраст от 16 до 74 години предхождаща проучването от 2019-а, публикувано вчера, спрямо 56% в изследването от 2018 г. Спрямо 2009 г. делът на купувачите по Интернет почти се е удвоил от 32%, пише Монитор.
Онлайн пазаруването продължава да набира скорост в ЕС, отчитат още от Евростат. Наред с нарастващото използване на интернет и подобряващите се стандарти за сигурност, клиентите оценяват възможността да могат да пазаруват по всяко време и навсякъде, с достъп до широк асортимент от продукти и лесни ценови сравнения, констатира още Евростат.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК