В продължение на доста години твърдотелните батерии се считаха за отговор на много въпроси, свързани с електрическите превозни средства.
Технологията им осигурява по-висока енергийна плътност, което от своя страна гарантира по-широк диапазон от размери в сравнение с литиево-йонните батерии със същия размер. Проблемът беше, че след повторното им зареждане те доста често "сдаваха багажа", а освен това са много скъпи. Samsung обаче, може би е решил първия проблем, пише Automedia.bg.
Именно литиево-металните аноди причиняват проблеми с батерията. Те насърчават растежа на дендрити (малки кристални шипове), които проникват в електролита и причиняват късо съединение по време на зареждане. Оттук и краткия живот на твърдотелните батерии.
Новата батерия, създадена от учените, ще позволи на електрическите автомобили да изминат около 805 километра, а акумулаторът ще има над 1000 цикъла на зареждане/разреждане. Освен това прототипът, създаден по време на изследването, е с 50% по-малък от обикновената литиево-йонна батерия.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК