Продажбите на дъщерното дружество на PSA Opel се сринаха изненадващо драстично в Европа в края на миналата година. През декември Opel и британската му сестринска компания Vauxhall са продали с 35 процента по-малко превозни средства, отколкото преди година. Това става ясно от статистическите данни за регистрация на Европейската асоциация на производителите ACEA за 2019 г.
Причината за спада според производителя от Рюселсхайм се крие във факта, че многобройни модели, които все още бяха лансирани под егидата на бившата американска компания майка General Motors, бяха изтеглени от програмата. Те включват малките автомобили Karl и Adam, кабриото Cascada и предишната Zafira, чийто наследник вече е на платформата на PSA, информира Investor.bg.
Експерти обаче смятат, че причината може да се крие и в целите за постигане на висока възвръщаемост на PSA. По-специално Adam беше смятан за нерентабилен поради сложната си конструкция.
При Opel влияние оказва и фактът, че френската компания майка в момента се слива с Fiat Chrysler. Експертите очакват обединената група да намали излишния капацитет в Европа. Това ще се отрази и на Opel, подозира Фердинанд Дуденхьофер, който ръководи CAR Center в университета в Дуисбург-Есен. "Кървенето в Opel ще продължи“, казва той.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК