Американският онлайн гигант Google планира до две години да блокира обичайния начин за следене на сърфиращите онлайн в своя браузър Chrome.
Компанията се насочва към скъпи промени в начина, по който мрежата оперира, докато се опитва да отговори на все по-големите искания на потребителите за опазване на данните, пише Investor.bg.
Въпреки че двугодишната цел е нова, новините от Google бяха очаквани от индустрията и то от месеци. Финансовите анализатори очакват ходът да има минимален ефект върху рекламния бизнес на Google, защото компанията събира данни за потребителите по много други начини.
В продължение на близо три десетилетия бисквитките, поставяни от малко познати компании на почти всеки уебсайт, подхраниха рекламата в интернет. Бисквитките са инструмент в браузърите, който позволява на операторите на уебсайтове да запазват данни за потребителите. Така могат да трупат информация за това дали сте влизали в даден уебсайт няколко поредни дни например.
Google твърди, че новите рестрикции няма да влязат в сила, докато алтернативи, които компанията смята за по-опазващи личната информация, станат достъпни.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК