Относно резултатите от най-търсените думи в Google от българи през 2019 г. очаквах картината да е по-тревожна и сред тях да преобладават сензации, клюки, жълта и криминална хроника. Всъщност българинът е реализирал едно доста интелигентно и рационално търсене. В голяма част от областите водещи търсения са свързани с България, коментира Орлин Спасов, преподавател във Факултета по журналистика и масова комуникация към СУ, в предаването "В развитие" с водещ Вероника Денизова.
"Структурата на търсенията показва, че през Google много хора се опитват да набавят допълнителна информация по отношение на текущи събития главно у нас, но и не само" съобщава bloombergtv.bg.
"По повод музикалните изпълнители виждаме, че хората, които използват търсачката, са вероятно от различни поколения. Събитийността задава основния критерий. Има и доза случайност в това подреждане, тъй като и самата събитийност е свързана често със случайност", изтъкна още доцент Спасов.
По думите на госта политическото събитие за 2019 г. у нас са местните избори. Важно впечатление са оставили и Апартаментгейт, както и изтеклите данни от НАП
"Медийната среда вече е много фрагментирана. В такава ситуация не е достатъчно просто да съобщаваш новини".
Това са вълненията на хората, много често породени от ситуативни потребности. Истината е в индивидуалните търсения на конкретните хора. Теми като здраве и политика винаги са в центъра на вниманието на човека. Това заяви от своя страна психологът Пламен Димитров.
Според доцент Спасов социалните мрежи често насърчават стадния инстинкт и това понякога обезличава индивидуалността. Но той смята, че те могат да бъдат трибуна и за критичност и заявяване на активна позиция по редица въпроси.
Снимка: Reuters
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК