Статия, публикувана в списание Times през 2000 г., разказва за футуристична служителка в офис на име Icon Woman, която намира надомна работа "в мрежата“. Тя работи с “виртуален екип от колеги, работещи от разстояние (повечето от които никога не е виждала)”, а "напълно окабеленият дом е нейната крепост“.
Въпреки това почти 20 години по-късно служители в цял свят все още ходят до офиса всеки ден. Процентът на американците, които работят от вкъщи, е нараснал от 3,3% през 2000 г. на 5,2% през 2017 г., сочат данни от преброяването на населението. Това означава, че почти 95% от работещите американци продължават да пътуват до работното си място, пише Financial Times.
Макар малцина да се съмняват, че офисите ще продължат да съществуват през 2050 г., дигиталните и културните промени бързо променят и тъканта на офиса.
“Не трябва да ходим на работа, за да работим. Ходя в офиса, когато искам да подкрепя усещането си, че принадлежа към общност“, казва Деспина Кацикакис, ръководител на отдела за бизнес наематели в консултантската компания Cushman & Wakefield, пише investor.bg.
Смартфоните може да засилят още повече персонализацията, като приспособят всяко работно пространство към отделния човек. Свързани сгради ще научават как даден служител ги използва и ще нагласяват въздуха, светлината, бюрата, дори кафето, според нуждите на всеки човек. "Офисите ще бъдат по-умни и едновременно с това по-човешки, това е интересна дихотомия“, казва Кацикакис.
Холандската имотна компания Edge Technologies твърди, че е създала "компютъризирана сграда“. Служителите на Deloitte, която е наемател в сграда на Edge в Амстердам, имат приложение на смартфона си, което им намира паркомясто (ако се нуждаят от такова) и бюра, и приспособява средата към нуждите на отделните хора.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК