Печалбата на Amazon за третото тримесечие се оказа по-ниска от очакваното, което потопи цената на акциите на американския интернет гигант с 9% по време на следборсовата търговия, пише CNBC.
Освен това компанията даде недобра прогноза за празничния сезон, което изплаши инвеститорите, които очакваха голяма отплата от нарастващите инвестиции на Amazon.
Приходите са нараснали с 24 на сто до 70 млрд. долара, показвайки, че големите инвестиции в безплатни еднодневни доставки водят до повече покупки.
Amazon похарчи над 800 млн. долара през всяко от последните две тримесечия, за да разшири програмата си за безплатни доставки в рамките на деня и да включи в нея повече продукти и региони.
Същевременно компанията заяви, че очаква да инвестира още 1,5 млрд. долара в тази инициатива в рамките на четвъртото тримесечие, да разшири своята складова база и продуктова селекция.
Amazon акцентира и върху по-големите си разходи за разрастване на бизнеса ѝ с облачни услуги и засилване на рекламния ѝ арсенал.
"Потребителите купуват по-често и повече продукти", обяви главният финансов директор на Amazon Браян Ославски.
Въпреки това прогнозата на Amazon за приходите ѝ за четвъртото тримесечие е за между 80 млрд. и 86,5 млрд. долара, или доста по-ниско от прогнозата на анализаторите за 87,4 млрд. долара.
Това подсказва, че особено важният празничен сезон на пазаруване може да не е впечатляващ.
Снимка: Reuters
Харесайте Facebook страницата ни ТУК