Автомобилният експерт Майк Резефорд посочи основните грешки, които прави концернът Volkswagen при разработката и продажбата на нови модели. През изданието Autoexpress британецът заяви, че основният проблем на германския производител е вътрешната конкуренция между марките.
"Въпреки големия брой брандове, немският автомобилен гигант продава по-малко коли от основния си конкурент Toyota, а освен това плаща глоби за дизелгейт, но не накуп, а за всяка марка поотделно. И крайният резултат са по-малки приходи", обяснява Резефорд.
Според експерта, компаниите Skoda, Seat, Cupra, Volkswagen и Audi имат сходна моделна гама, еднакво качество на продукция, както и почти еднакви цени. Така тези брандове се конкурират напълно безсмислено. Това е глупаво и скъпо, като най-много страда потребителят, който плаща за тази надпревара.
"Ето ви един пример - лансирането на суперминито Citigo от Skoda. Концернът има още два подобни и дори идентични модела - Volkswagen Up! и Seat Mii. За VW Group е далеч по-логично и по-разумно да остави само една такава кола в гамата си, като най-подходящата марка за нея е именно Skoda", обяснява Резефорд.
Британецът допълни, че между стандартните версии на Audi A1, Seat Ibiza, Skoda Fabia и VW Polo с 1,0-литров бензинов мотор също няма никакви разлики. Така тези автомобили нито са бюджетни, нито се премиум, което допълнително обърква потребителите.
"Всички те са на едно ниво, като си приличат много, а това ги прави скучни. В същото време и цените им не се различават кой знае колко, така че подобна практика изглежда напълно безсмислена", категоричен е един от най-популярните автомобилни експерти във Великобритания, цитиран от Automedia.bg
Резефорд отправя и препоръка - моделите на Seat и Skoda да станат по-опростени и по-просторни, за да могат да се конкурират успешно с марката Dacia. В същото време марките Cupra и VW ще бъдат по-луксозни и по-стилни, което ще им позволи да се настанят по средата. А на върха ще е Audi, която ще предлага премиум-автомобили, като това ще е по-разбираемо за клиентите и по-евтино за самия концерн.
Снимка: Pixabay
Харесайте страница ни във Facebook ТУК