Facebook ще плати 40 млн. долара на рекламодатели

Те обвиниха компанията, че е манипулирала данните за гледанията на видеа

08.10.2019 | 22:31 Редактор:
Facebook ще плати 40 млн. долара на рекламодатели
Facebook ще плати 40 млн. долара на рекламодатели

Американският технологичен гигант Facebook ще плати 40 млн. долара на рекламодали, които твърдят, че компанията е завишила времето, в което потребителите са гледали видеа, пише Washington Post, цитиран от Investor.bg.

Според San Jose Mercury News базираната в Калифорния социална мрежа е отрекла извършването на неправомерни действия, когато е уреждала делото.

Рекламодателите заведоха иск срещу Facebook още през 2016 г. във връзка с метриките, които се предполага, че следят продължителността на времето, което потребителите прекарват, гледайки видео реклами в платформата. 

Те твърдят, че това време е било завишено с 900% спрямо реалното и това е помогнало на Facebook да убеди рекламодателите да купят нейни видео услуги.

Компанията първоначално призна, че има грешка във формулата за пресмятане. Въпреки това тя отрече обвинението, че инженерите ѝ са знаели за проблемите от повече от година и не са направили нищо.

Данните за гледанията са особено важни за рекламодателите във платформи, базирани на видео съдържание, като YouTube и Facebook, тъй като показват средното време, което потребителите са били ангажирани със съдържанието преди да продължат да гледат нещо друго.

Снимка: Reuters

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК