Често се забравя, че включените фарове са директно свързани с разхода на гориво или с пробега на електромобилите. Защо? Ако всички светлини в автомобила, включително мигачите, са LED, консумацията на енергия в сравнение с халогенните крушки пада до 60%, а това намалява разхода и емисиите. Друго предимство на светодиодните фарове: цветната температура, измервана в Келвин, е много по-бяла от тази на халогенната крушка.
Според изследване на компанията Audi, светодиодните фарове на марката светят с 5500 келвина, което е близо до дневната светлина. Това повишава видимостта.
Но освен основното предимство – повече светлина при по-нисък разход – светодиодите имат и други позитивни отражения при модерните автомобили. Едно от тях е възможността светлината да бъде насочвана само към определени част от пътя. Тук се използват матрични техники с групи светодиоди, поставени в джобове.
Избирателното използване на тези диоди може да оформи лъча по желана мостра – например да го "отреже“ вертикално или хоризонтално. Например, лентата за движение може да бъде осветена, докато тази на насрещното движение да остане тъмна, за да не бъдат заслепявани автомобилите срещу нас, пише automedia.bg.
Със светодиоди се оформят и фигурите на дневните светлини и задните стопове, които производителите използват, за да отличават моделите си от други на пътя. Всяка лента отпред или отзад е създадена от диоди, някои от които 200 пъти по-тънки от човешки косъм. Светодиодите се използват и в салона за създаване на амбиентно осветление.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК