В последно време продажбите на бранда Fiat в Европа намаляха. Така например, през 2018 г. бяха продадени 697 977 автомобила, което е 9,3% по-малко от предходната година. За първата половина на 2019 г. клиентите пък купиха 366 060 бройки, или 12,4% по-малко от същия период на миналата година. Сега в компанията замислят мащабна актуализация на цялата си моделна гама за Европа.
Autocar цитира думите на шефа на отдела за маркетинг на Fiat Оливие Франсоа, че на европейския пазар брандът ще продължи да предлага компактни градски автомобили като Panda и Fiat 500 (на втората снимка). Марката доминира в този сегмент в Европа: само на тези два модела се падат около една трета от всичките продажби в класа. Франсоа обяснява, че Fiat не планира да харчи пари за производството на големи SUV, луксозни и спортни автомобили. Дължината на всички модели ще бъде в диапазона - 3,5-4,5 м. Той добавя, че марката се нуждае от повече електрически автомобили, което не е изненадващо, тъй като това е една от основните световни тенденции в индустрията.
Фактът, че новият Fiat 500 ще бъдат превърнати в масов електромобил, е известен отдавна (моделът на настоящото поколение също има "зелена" версия, но той е предназначен за САЩ и не се търси особено). Autocar предполага, че със смяната на поколенията Fiat 500 ще бъде само с 5 врати, а задните врати ще бъдат малки и ще се отварят срещу посоката на движение (като при сегашното BMW i3). Версията с 3 врати на модела явно вече не се планира да се произвежда, тъй като продажбите на такива коли значително намаляха в световен мащаб през последните години.
Продължението на статията четете в Automedia.bg
Снимка: Fiat
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК