Могат ли фаровете да светят достатъчно, но да не заслепяват?

Новата технология беше представена в Хановер

03.08.2019 | 10:00 Редактор:
Могат ли фаровете да светят достатъчно, но да не заслепяват?
Могат ли фаровете да светят достатъчно, но да не заслепяват?

Още от 1898, когато американската компания Columbia Electric Car за пръв път монтира електрически светлини в автомобил, фаровете се люшкат между две противоречащи си изисквания.

Ако са ярки и с достатъчно голям обхват, заслепяват насрещния трафик. Ако са щадящи за очите на другите шофьори, няма да виждате къде карате.

Най-после изглежда, че има решение на този проблем. То се нарича "SMARTRIX-HD" и бе официално представено тази седмица на ежегодното "ContiTechShow" в Хановер, пише automedia.bg.

Дело на съвместното предприятие на "Continental", един от най-големите доставчици на автомобилни компоненти в света, и производителя на осветителни тела "OSRAM", това са матрични LED фарове, които могат съвършено да забулват и насрещно идващите коли, и онези, които се движат пред вас.

В концепцията няма нищо ново: подобни светлини се предлагат от няколко години - било като LED матрици, било като механично движещи се осветителни тела. Но и двете технологии са несъвършени и често предизвикват недоволството на каращите срещу вас.

За разлика от тях творението на OSRAM Continental използва матрица с огромна резолюция: всеки от модулите на практика съдържа по 1024 пиксела, всеки от които може да се управлява поотделно. Във всеки фар има по два блока с по два модула, тоест общо 4096.

Това позволява с идеална точност да се затъмняват другите автомобили на пътя, така че нито за миг да не бъдат заслепявани от светлинния лъч. В същото време, благодарение на комбинацията от LED и лазери, новите фарове имат смайващите 600 метра обхват - десетина пъти над стандартните халогенни светлини.

Вторият съществен плюс е, че заради огромния брой контролирани пиксели не са нужни никакви механични компоненти, дори и за завиващите в завой светлини. Това пести не само от цената, но и от мястото, и намалява броя на потенциално чупещите се елементи.

От смесената компания уверяват, че новата технология спокойно може да се прилага и в масови модели, без това да се отрази на цената им. 

Първите серийно монтирани светлини с новата технология ще са факт през 2022 година.

Снимка: Reuters

Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК