Група изследователи от германския Институт по химични технологии към Дружество "Фраунхофер", заедно с най-стария технически университет в страната - Технологичния институт в Карлсруе, разработи електромотор с корпус от полимер.
Те са успели да подобрят охлаждането на двигателя, което увеличава неговата ефективност и скоро този нов мотор може да намери приложение в електрическите и хибридни автомобили, пише AUTOMEDIA.BG.
Изследователският проект "DEmiL" предвижда разработването на електрическия двигател с интегриран лек корпус и директно охлаждане на статора и ротора.
За да не се допусне прегряване, конвенционалните електрически двигатели са затворени в метален корпус, свързан с охлаждаща муфа, пълна със студена вода.
Изследователите от ИХТ предлагат да се действа по друг начин: те са заменили кръглите проводници с плоски, което позволило да се направят охлаждащи канали вътре в самия статор, както и да се повиши термичната ефективност.
Разсейването на топлината в мястото, където тя се генерира, е позволило на учените да се откажат от металния корпус и да го заменят с такъв, изработен от армирани влакна на термореактивна пластмаса. Ефективността на такъв двигател е около 98%.
През декември миналата година японският автомобилен производител Honda създаде флуорид-йонни батерии с твърд електролит, които работят при стайна температура.
В сегашното си развитие такива батерии изискват високи температури за нормална работа - повече от 150 градуса.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)
Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК