Защо 2014 не беше особено добра за еBay

Коментар на Мия Саини за телевизия Bloomberg

16.10.2014 | 15:57 Редактор: Георги Стоянов
Защо 2014 не беше особено добра за еBay

Мия Саини: Първият въпрос, който остава, са потребителите. Къде са потребителите? Това е въпросът, върху който Джон Донахю, изпълнителният директор, се фокусира по време на конферентния разговор.

Разбира се, те бяха засегнати от по-силния долар, но също така потребителите се отдръпнаха и заради всичките тези пробиви в кибер сигурността, за които ти спомена.

По време на конферентния разговор изпълнителният директор коментира, че болшинството от потребителите е трябвало да сменят паролите си.

При това е било необходимо да го направят много пъти заради бъгове, и това е забавило завръщането им на сайтовете на компанията.

За това като компенсация те са увеличили броя на служителите за връзка с клиентите. Те също така посочват, че разширяват пазарните си усилия, за да привлекат повече клиенти към сайтовете си, след промяната на алгоритма за търсене в Google.

Те искат да понижат волатилността при търсене. Но в крайна сметка те казват, че това е бизнес, който е донесъл приходи за 2,2 милиарда долара.

Макар и не толкова силно, колкото PayPal, продажбите им са нараснали с 6%,. Те също така отчитат увеличение на потребителите с 3,4 милиона.

Когато говорят за оптимизацията при търсене, това е наистина интересно, защото тази седмица чухме, че Amazon и Google се сравняват като конкуренти. Наистина ЕBay харчат много пари, за да привличат потребители. Това определено им струва доста.

Мия Саини: Ще им струва много и това е нещо, което те споменават в прогнозите си, тъй като тези разходи винаги ще тежат на баланса им.

Те споменаха конкуренцията, говориха как Amazon се опитват да изградят тяхна собствена платформа, докато Google се опитват да развият своята Google Express платформа.

Те не казаха, къде очакват да бъдат позиционирани в бъдеще. Но казаха, че не смятат да пестят, когато става въпрос за оптимизацията при търсенето в интернет.

Когато погледнем оперативните маржове, виждаме, че те са изгубили 150 базисни пункта на годишна база. Замислете се какво означава това за компания, която е в интернет и се занимава с технологии, да не говорим за голяма технологична компании като EBay. Ако те трябва да харчат толкова много за кибер сигурност, виждате какъв е ефекта.

Мия Саини: Да, това е много добър въпрос. Но в края на краищата, ако погледнете свободните парични потоци, те са доста силни.

Също така това е компания, за която 2014 донесе доста неочаквани удари. Те обаче вярват, че са позиционирани добре, за да се развиват.

Най-важното послание, което отправиха, беше: Не мислете че EBay без PayPal е компания, която няма да е конкурентоспособна.

Те наистина искат да подчертаят, че без PayPal компанията има доста предимства, но за да развият тези предимства, те трябва да харчат.