Всички автомобили ръждясват, но при някои това става по-бързо. Това накара изданието Auto.drom да припомни 10 модела от края на миналия и началото на настоящия век, при които този процес е най-често срещан.
Авторите на класацията са се консултирали с търговци на автомобили на старо, както и със сервизи, през които минават голям брой коли. Тези 10 модела са присъствали в повечето случаи. Разпитани са също така специалисти от фирми, които изкупуват коли на старо, както и собственици на автомобили от съответните модели.
1. Daewoo Nexia (1996–2016 г.) Този модел е създаден на базата на Opel Kadett E, като се задържа на конвейера до 2016 г. Големият проблем на седана е, че неовата каросерия не е допълнително поцинкована, заради което корозира с ужасяваща скорост. Тънкият слой лак върху боята допълнително влошава положението.
2. Mercedes-Benz С-Class W203 (2000–2005 г.) Подобен проблем се среща и при други модели на Mercedes от началото на века, но при W203 той е най-сериозен. В случая, боята е покрита с дебел слой лак, но самият метал не е поцинкован. Поставен е грунд, но той не защитава напълно от корозия и тя в крайна сметка тя се появява.
3. Mazda 6 GG (2002–2008 г.) Mazda използва идеологията Zoom-Zoom. Въпреки неговата популярност, той също е предразположен към появя на ръжда, която засята праговете и вътрешната страна на калниците. Изгнива също пода на автомобила, особено от страната на пътника до шофьора.
4. KIA Sorento (2002–2009 г.) Корейският SUV се появи на американския пазар, където беше харесан от потребителите, но въпреки това и при него има проблеми. По каросерията на Sorento има много пластмасови предпазители, като именно металът под тях изгнива лесно.
5. Маzda 3 (2003–2009 г.) Един от най-популярните модели на Mazda също страда проблеми с корозията, като това се отнася най-вече за автомобилите, произвеждани точно преди фейслифта в края на 2006 г. Ръждата се появява по вътрешната страна на калниците, праговете, долната част на вратите, както и по вратата на багажника.
6. Mitsubishi Outlander (2006–2013 г.) Като дизайн второто поколение на Outlander все още изглежда добре, дори преди фейслифта на модела. Кросоувърът обаче има проблеми с качеството на метала, а също така и с неговото покритие. Драскотините трябва да се отстраняват незабавно, в противен случай ръждата се разнася много бързо.
7. Hyundai Sonata (2004–2012 г.) Този модел също записа много добри продажби, особено при фейслифта, който получи впечатляващ интериор, кожен салон, автоматик и V6 двигателя. Гниещата каросерия обаче е един от големите му проблеми. Той засяга калниците, праговете, багажника, рамката на челното стъкло, както и местата за закрепване на мотора.
8. Nissan Pathfinder (2005–2012 г.) Последният Pathfinder на рамна конструкция е истински всъдеход, но и при него се срещат проблеми с ръждясването. Те не се изчерпват само със самата рама, но се появяват и при други елементи, като вината е в слабото покритие с лак. Ръждясват вратата на багажника, пода и праговете, както и местата, на които е закрепен мотора.
9. Nissan Teana J32 (2008–2013) В случая става дума за второто поколение на Teanа, при които дори леки драскотини по боята се оказват сериозен проблем заради тънкия слой грунд, който трябва да пази именно от ръжда. Обикновено това става след инцидент на пътя, като корозията бързо се разпространява.
10. Skoda Yeti (2009–2017 г.) Когато стана дума за ръжда и качеството на покритието с лак, се оказва, че Yeti също има сериозен проблем. Той се среща при покрива, вратите и капака на автомобила, при това доста скоро след неговото производство. И тук се отбелязва, че няма значение къде е произведен кросоувъра - ръждясват дори машините, сглобени в завода в Млада Болеслав. Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Снимка: Pixabay
Четете още по темата в Automedia.bg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК