fallback

Mercedes-Benz - ръст на продажбите

Адам Джонсън разговаря с президента на Daimler AG за ръста на продажбите на Mercedes-Benz

03.10.2014 | 15:12 Автор: Виктория Крумова

Адам Джонсън, Bloomberg:  Mercedes обявиха доста високи продажби през септември. Това се дължи на новата S-class седан, както и на новата компактна линия. И познайте какво: има ново AMG GT, която е доста бърза кола – от 0 до 100км/ч за 4 секунди. Сега включваме Дитер Цече, главен изпълнителен директор на Daimler AG, от изложението в Париж. Г-н Цече, благодаря, че се включвате при нас. Това ли са правилните маржове? Да не би в автомобилната индустрия нещата да се стабилизират?

Дитер Цече: Мисля, че Mercedes има своя страхотен импулс, точно сега. До голяма степен се дължи и на нашите нови продукти, които вече споменахте – новото GT, много ясен  пример е и новата S-class. В момента имаме страхотен импулс.

Адам Джонсън, Bloomberg: Да, определено имате добър импулс. Европа изпитва затруднения, докато Китай става все по-силен като пазар. Китай и Америка, там ли е растежът за вашия Mercedes-Benz?

Дитер Цече: Докато пазарите са засегнати, сте абсолютно прав. Но говорейки за нашите продажби – ние имаме растеж навсякъде. Непример в Европа, където пазарът е забавил темпо, последния месец имаме растеж със 16%, въз основа на страхотни продукти и голямо търсене. Ние определяме номинална мощност – можем да продадем повече, ако можем да произведем повече.

Адам Джонсън, Bloomberg: Имате E-class, S-class, M-class, G-class. Имате толкова много различни класове и различни коли в класовете. Да не би да се опитвате да сегментирате така пазара, че да няма значение кой сте и какъв сте, да можете да намерите своята коли при Mercedes-Benz?

Дитер Цече: Мисля, че това е съвсем нормално на един пазар като този, на който сме ние. Ако вие не предложите конкретно нещо, тогава ще го предложи конкурентът ви. Така че – да. Ние имаме все по-голямо разнообразие в нашето портфолио. Правим това и с цялостната система на разработване и производство, което ни позволява да поддържаме това разнообразие и да отговаряме на нуждите на клиента.

Адам Джонсън, Bloomberg: Какъв е рискът от предлагането на всички тези различни модели и различни цени? Не се ли размива основната идея на марката?

Дитер Цече: Ние сме на противоположното мнение. От една страна, с новите компактни автомобили като  CLA в Америка, ние имаме 80% ръст, което е нечувано. Нови млади клиенти идват при нас. В същото време, новата S-class е определена като най-добрата кола на света от много хора. И тази комбинация дава по-голям импулс, повече динамика на нашата марка. Купувачите на S-class харесват моделната гама за по-младите, а по-младите харесват, когато ние произвеждаме най-добрата кола в света.

Адам Джонсън, Bloomberg: Новото GT е страхотно. Бихте ли ми казал, колко струва? Опитвам се да добия представа, но ми е трудно.

Дитер Цече: Тук струва приблизително 100 000 евро и толкова в долари за Америка. Доста е близо до прекия му конкурент – Porsche 911.

Адам Джонсън, Bloomberg: O, това е много интересно. Ако чух правилно, 100 000 евро и 100 000. долара. Някъде по пътя има обезценяване от около 30%. Вие печелите по-малко от колите, които продавате в Америка?

Дитер Цече: Не винаги трябва да вярваме на математиката. Нашето портфолио е по-силно в Америка. Давам пример с продажбите на 8-цилиндрови S-class, докато в Германия се продават повече 6-цилиндрови. И когато се обединят двата пазара, имаме еднакви пазарни дялове и излиза, че печелим повече в Америка, отколкото в Германия.

Адам Джонсън, Bloomberg: Опитах се да ви схвана на тясно с това, но отново не успях. Благодаря, че се включихте при нас.

fallback
Още от Техно
fallback