Може ли фракингът да спаси губещи летища

Bloomberg с репортаж за губещите летища и начините за справяне с проблема

02.09.2014 | 15:18 Редактор: Виктория Крумова
Може ли фракингът да спаси губещи летища

Представете си, че заминавате на почивка, настанявате се на седалката в самолета, отпускате се, поглеждате през прозореца и виждате 24-метрова сонда?

Свикнете с това.

Летищата са отчаяни за пари. 

Рецесията удари много силно индустрията – намелен пътникопоток, банкрути на авиокомпании, сливания, съкращения на полети.

Всичко това принуждава летищата да се обърнат към неконвенционални начини за изкарване на пари.

Един от големите губещи – международното летище в Питсбърг.

През 2003г., над 14 милиона души са пътували  през него, 10 години по-късно този брой е намалял на половина.

Летището за малко да не оцелее.

150 милиона долара получени от  щата Пенсилвания дадоха глътка въздух, но докато не се обърнаха към фракинга, не намериха истинския си спасител – Consol Energy.

Компанията плаща на летището 1 милиард долара за да сондира на 36 кв/км от терена, за да достигне до две находища от газ.

Летището вече е събрало над 50 милиона долара, благодарение на Consol, давайки доста ниски такси за авиокомпаниите.

Другите ще дойдат като плащания на възнаграждения, започващи следващата година и капиталови разходи.

Чрез одобрение на това начинание се създаде един от най-обсъжданите проекти за земи, принадлежащи на летище.

Но този не беше последният.

Други летища също имат налудничави идеи.

Dallas Fort Worth има договор с Chesapeake Energy, Сан Франсиско – соларни панели, Бостън – вятърни генератори.

В момента международното летище в Питсбърг получава 23% от приходите си източници, които не са обвързани с авиацията, като сделката с Consol.