Нико Розберг с Мерцедес започна с победа новия сезон във Формула 1, след като спечели атрактивната надпревара на „Албърт Парк” в Мелбърн.
Добра стратегия на германеца му помогна да запише своя 15-и успех в кариерата и да получи увереност, че може да се пребори за световната титла.
Лош старт на световния шампион Люис Хамилтън го смъкна назад в началото на състезанието, но той все пак се добра до второто място, а Себастиан Фетел приключи трети, след като в началото поведе.
Надпреварата ще се запомни със зверската катастрофа на Фернандо Алонсо, който обаче бе невредим след нея. Това обаче доведе до прекъсване на състезанието за около 20 минути. Ромен Грожан от дебютанта Хаас пък стигна сензационно до 6-о място в дебюта на отбора.
Малко преди края на загряващата обиколка се оказа, че Дани Квият с Ред Бул има проблем и не е на своето място, което доведе до нова подготвителна обиколка от пилотите. Руснакът излезе от колата и се оказа, че няма да може да стартира заради проблем с автомобила.
На старта Фетел се изстреля между колите на Мерцедес и поведе. Хамилтън определено се забави, а след първия завой и втория пилот на Ферари Кими Райконен излезе втори. Росберг бе трети, а Хамилтън едва 6-и в първата обиколка, като пред него бяха още Верстапен и Фелипе Маса.
Фетел бързо дръпна напред и отвори 2 секунди пред Кими. Люис атакува Маса в 4-ата обиколка и мина пред него, след като бразилецът определено изглеждаше, че губи скорост и гумите не работят особено добре. Росберг бе близо до Кими, а Хамилтън се залепи зад Верстапен, но без да може да го изпревари.
Карлос Сайнц смени първи гумите сив 9-ата обиколка, а в челото разликите се запазваха, като Фетел така и не можеше да дръпне сериозно и бе на около 2,5 секунди пред Кими. Местният любимец Даниел Рикардо пък изпревари Маса в 10-ата обиколка и изледе 6-и.
Маса мина през бокса в 12-ата обиколка и се смъкна в класирането. Първата смяна от лидерите направи Росберг в 13-ата обиколка като сложи по-твърдите гуми и се смъкна до 8-ата позиция. Хамилтън пък не можеше да мине пред Верстапен.
Фетел смени гумите си обиколка по-късно и запази позицията си пред Росберг, който обаче бе много близо и атакува, но германецът остана от вътрешната страна и запази позицията си, докато загряваше своите гуми, а в 16-ата обиколка мина и пред Хамилтън, който реши да остане на пистата по-дълго.
Кими и Люис смениха гуми в края на 16-ата обиколка, като Хамилтън сложи твърдите гуми може би със стремеж да завърши състезанието без повече смени. В 17-ата обиколка се случи сериозна катастрофа между Алонсо и Гутиерес. Световният шампион опита атака, а съперникът му леко го затвори, което доведе до сблъсъка. В интернет се появи видео, показващо момента на катастрофата.
Алонсо бе с огромна скорост и се превъртя във въздуха, след което се заби в стената. Болидът на Макларън бе смазан, но за радост испанецът излезе невредим от него, а след случилото се на пистата излезе кола за сигурност, а малко след това последва и червен флаг, за да се почисти пистата.
Подреждането бе Фетел, Росберг, Райконен, Рикардо, Верстапен, Сайнц, Хамилтън и Маса, като състезанието бе подновено след 20 минути пауза зад кола за сигурност и летящ старт.
Германецът запази първото си място, а зад него Росберг също бе сменил гуми с идея да кара до края без смяна. Малко по-назад атаките на Верстапен към Рикардо не завършиха успешно.
В 23-ата обиколка двигателят на Райконен не издържа и той отпадна, след като и моторът му се запали при прибирането в бокса. Хамилтън продължаваше да бъде зад колите на Торо Росо, а в челото Фетел имаше аванс от около 4 секунди пред Росберг, но в 28-ата обиколка загуби секунда от аванса си и изглеждаше, че трябва да мине през бокса, но това не ставаше.
Верстапен смени гуми в 33-ия тур, но проблем с една от тях означаваше загуба на ценни секунди за младия пилот на Торо Росо. Преднината на Фетел пък падна до секунда, след като очевидно бе по-бавен. Очакваната смяна дойде в 35-ата обиколка, като явно идеята бе в края на състезанието той да има предимство. Леко забавяне при свалянето на предна лява гума струваше 2-3 секунди на германеца, който се върна 4-и, на 21,7 секунди от лидера Росберг.
В 42-ата обиколка Хамилтън изпревари Рисардо на старт-финалната права и излезе на втора позиция зад Росберг, който имаше аванс от 10 секунди преди съотборника си и 15 пред 4-ия Фетел.
В 49-ия тур Нико водеше с 9 секунди пред Люис, който пък имаше аванс от 3,8 секунди пред Фетел. Тя обаче се стопи до 2,8 малко след това и само до секунда в 52-ата, след като световният шампион допусна грешка, а и очевидно имаше проблеми с гумите.
Германецът очевидно бе по-бърз и с по-добри гуми, но точно когато се приближи максимално до Хамилтън, допусна грешка, излезе от пистата и приключи с шансовете си за второто място. Имаше лек удар и между съотборниците в Торо Росо Сайнц и Верстапен, но това не промени позициите им.
В десетката влязоха още Даниел Рикардо (Ред Бул), Фелипе Маса (Уилямс), Ромен Грожан (Хаас), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Валтери Ботас (Уилямс), Карлос Сайнц и Макс Верстапен с Торо Росо.