Най-дългата стачка в историята на германските железници започна днес и ще продължи до края на седмицата - 10 май. Първи спряха да се движат товарните влакове. Пътническите услуги спират от 2 часа утре сутрин. Синдикатите искат увеличаване на възнагражденията на работещите в сектора и правото на договаряне.
Машинистите настояват за увеличение на заплатите с 5% и намаляване на работната седмица от 39 на 37 часа. В изявление на германския железопътен оператор Deutsche Bahn се казва, че стачката е напълно неуместна, тъй като ще предизвика голямо неудобство на пътуващите, служителите и ще навреди на германската икономика.
Стачка имаше и миналия месец. Тя засегна милиони, които ежедневно използват железниците. Засегнати бяха и индустрии, които разчитат на превоза на товари, като автомобилната, химическата и компаниите за производство на стомана. Експерти предупредиха, че стачката може да струва на засегнатите фирми около 100 млн. евро дневно. Синдикатът на машинистите и Deutsche Bahn се обвиниха взаимно за прекъсването на преговорите, които доведоха до протестните действия. Германските железници превозват около една пета от товарите в страната, или повече от 620 000 тона на ден. Близо 5.5 млн. пътници ползват железопътната мрежа на водещата европейска икономика всеки ден.