Пилотът Андреас Лубиц е ходел на психиатър

27.03.2015 | 09:19 Редактор: Мартина Ганчева
Пилотът Андреас Лубиц е ходел на психиатър

Пилотът Андреас Лубиц, който се смята за виновникът за самолетната катастрофа във френските Алпи, е посещавал психиатър година и половина. Той е страдал от депресия и заради това е прекъснал обучението си в училището на Луфтахназ във Феникс, САЩ. След трагедията с Еърбъс 320, големите европейски компании променят правилата за сигурност. 

В досието на Андреса Лубиц има бележка, че той се нуждае от "специални и редовни медицински прегледи." Германецът е прекъснал обучението си през 2008 година заради „прегряване“. От Луфтханза потвърджадавт, че той наистина е отсъствал няколко месеца, но настояват, че е бил 100 % годен да лети и е преминал успешно всички медицински тестове. Психологи обаче интерпретират това като психологическа слабост и сравняват дайствията му с американски психар в училище. "Говорим за човек, който е решен на добре обмислено масово убийство в кампус, училище или армейска база, за да изрази социален просте", обяснява професор Крег Джаксън от Университета в Бирмингам.

Вчера вечерта полицията в Дюселдорф извърши обиск в дома на пилота Андреас Лубиц - втория пилот на  самолета А320, който се разби във френските Алпи. Местни издания твърдят, че представителите на органите на реда са напуснали сградата с две кутии с материали и са намерили важна улика, която може да се окаже ключът към разкриването на причината за трагедията. Полицаите са уточнили, че не става дума за предсмъртно писмо. 
След трагедията с Еърбъс 320 във френските Алпи, големите европейски компании променят правилата за сигурност. Германската Lufthansa и британската авиокомпания Easyjet налага правило за минимум двама пилоти в кабината. 

Бих казал, че е абсолютно задължително, независимо какво се случва, в кабината да има двама пилоти или като алтернатива, ако се наложи на някой да излезе, друг, който е обучен да лети да влезе и да стои. Заключените врати на кабината са последствие от атентатите от 11 септември. За да не може неоторизирани хора, похитители да влязат в пилотската кабина, да превземат самолета и да го използват като средство за масово поразяване, коментира авиационният експерт Норман Шейнкс

От Международната организация за гражданска авиация към ООН настояват пилотите задължително трябва да преминават през редовни проверки за психическата и физическата годност.