Нов кодекс в гръцките супермаркети защитава потребителите

Променя се начинът на изчисляване на отстъпки

09.03.2025 | 10:45 Редактор:
Целта е осигуряване на ценова прозрачност и защита на потребителите.
Целта е осигуряване на ценова прозрачност и защита на потребителите.

Според IELKA високите цени в супермаркетите в Гърция отбелязват леко увеличение от 0,6% през февруари 2025 г. в сравнение със същия месец на 2024 г. От 23 продуктови категории 10 показват спад, 12 увеличение, докато една остава непроменена, съобщи кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.

Най-значителни намаления са отчетени в следните категории:

Храна и консумативи за домашни любимци: -7,08% 

Перилни и почистващи препарати: -5,58%

Яйца, масло, бульони: -1,58% 

Студени разфасовки: -1,34% 

Консумативи за еднократна употреба, домакински артикули и парти консумативи: -1,20% 

Пресни плодове и зеленчуци: -0,28%

Хранителни стоки (напр. зехтин): 0% (без промяна)

Категории с нарастващи цени 

Най-големи увеличения има при:

Бисквити, шоколадови бонбони, сладки: +5,47%

Продукти за закуска и напитки: +4,55% 

Прясна риба и морски дарове: +3,19% 

Предястия, солени и сервирани продукти: +2,82% 

Сирене: +2,06%

Какво се променя с новия кодекс за супермаркетите от 6 март

Целта е осигуряване на ценова прозрачност и защита на потребителите и край на "фалшивите" отстъпки и подвеждащите опаковки.

Ограничения за групови опаковки: Офертите "1+1 безплатно" са разрешени само ако продуктът се предлага и отделно.

Промени в начина на изчисляване на отстъпките. Всички отстъпки ще бъдат изчислени въз основа на най-ниската цена от последните 30 дни.

Трябва ли Европа да изпрати мироопазваща мисия в Украйна?

Да, това ще даде гаранции след прекратяването на войната.
29%
Не, това само ще въвлече НАТО във войната.
68%
Не мога да преценя/Не ме интересува.
3%
Общо 1780 гласа

Снимка: Freepik