Скандално за САЩ разкритие за катастрофата между самолет и хеликоптер

Само един ръководител на полети e работил на две различни позиции в кулата по време на сблъсъка

31.01.2025 | 10:26 Редактор:
Само един диспечер на работа...
Само един диспечер на работа...

Източници от контрола на въздушното движение съобщи пред CNN, че само един ръководител на полети e работил на две различни позиции в кулата по време на сблъсъка между самолет и хеликоптер. 

Според тях не е рядкост, когато един човек се занимава както с местния, така и с хеликоптерния трафик, но обикновено тази работа се върши от двама души.

New York Times пише, че предварителен вътрешен доклад на Федералната авиационна администрация казва, че персоналът не е нормален за времето на деня и обема на трафика.

Националната контролна кула на "Рейгън" работи с едва 85% персонал, твърди източникът, като 24 от 28 позиции са заети.

Човек, запознат с въпроса, каза пред AP, че цялостният персонал в кулата за контрол на въздушното движение е бил обичаен тази нощ - един човек поема, "когато контролерите трябва да се отдръпнат от конзолата за почивки, са в процес на смяна на смените или въздушният трафик е бавен", съобщи АП.

Националният съвет по безопасност на транспорта едва започва своето разследване и ще разгледа широк спектър от потенциални причини за сблъсъка. Твърде рано е да се каже дали персоналът на кулата по това време е изиграл роля за инцидента.

Правителствен източник, запознат с разследването, каза пред CNN, че ръководителят на контролната кула на летището е взел решение да комбинира двете роли в сряда вечерта, нещо, което те могат да направят по свое усмотрение, когато обемът на въздушния трафик е малък. 

Източникът твърди, че не е имало задействане на персонала в кулата на DCA, което означава, че не са имали недостиг на персонал.

Четете повече подробности в dnes.bg

Снимка: Reuters