Източници от контрола на въздушното движение съобщи пред CNN, че само един ръководител на полети e работил на две различни позиции в кулата по време на сблъсъка между самолет и хеликоптер.
Според тях не е рядкост, когато един човек се занимава както с местния, така и с хеликоптерния трафик, но обикновено тази работа се върши от двама души.
New York Times пише, че предварителен вътрешен доклад на Федералната авиационна администрация казва, че персоналът не е нормален за времето на деня и обема на трафика.
Националната контролна кула на "Рейгън" работи с едва 85% персонал, твърди източникът, като 24 от 28 позиции са заети.
Човек, запознат с въпроса, каза пред AP, че цялостният персонал в кулата за контрол на въздушното движение е бил обичаен тази нощ - един човек поема, "когато контролерите трябва да се отдръпнат от конзолата за почивки, са в процес на смяна на смените или въздушният трафик е бавен", съобщи АП.
Националният съвет по безопасност на транспорта едва започва своето разследване и ще разгледа широк спектър от потенциални причини за сблъсъка. Твърде рано е да се каже дали персоналът на кулата по това време е изиграл роля за инцидента.
Правителствен източник, запознат с разследването, каза пред CNN, че ръководителят на контролната кула на летището е взел решение да комбинира двете роли в сряда вечерта, нещо, което те могат да направят по свое усмотрение, когато обемът на въздушния трафик е малък.
Източникът твърди, че не е имало задействане на персонала в кулата на DCA, което означава, че не са имали недостиг на персонал.
Четете повече подробности в dnes.bg
Снимка: Reuters