Анимето се заформя като следващата голяма експортна индустрия на Япония след автомобилите и електрониката. Тази преди нишова форма на забавление навлиза в световния мейнстрийм и с растежа си може да намери място портфолиото на инвеститорите, пише Wall Street Journal.
Световният пазар на японската анимация, известна като аниме, и свързаните с нея продукти е нараснал над двойно между 2012 и 2022 г. до 2,9 трлн. йени (20 млрд. долара), според данни на Асоциацията на японските анимации. Двигател на този растеж е международният пазар. Пазарите извън Япония формират около половината от общата сума през 2022 г. спрямо само около 18% десетилетие по-рано.
Стрийминг компаниите като Neftlix със сигурност забелязват това. Сериалът ѝ One Piece, базиран на японски комикс, бе най-гледаната ѝ програма през втората половина на 2023 г. Всъщност аниме съдържанието в Netflix за периода регистрира ръст на гледаемостта от 14% спрямо предходното полугодие спрямо общ спад от 4%, посочват от Jefferies. Тези стрийминг платформи ще продължат да въвеждат повече свързано с анимето съдържание за световната си публика.
Японското аниме и манга – японската дума за комикси, са създали много добре познати герои и франчайзи през годините, включително Pokemon. Изглежда те стават още по-популярни. Пазарът на аниме в Северна Америка се е разраснал от 1,6 млрд. долара през 2018 г. до 4 млрд. долара тази година, посочват от Jefferies. А пазарът в Азия, която отдавна е по-възприемчива към анимето, вероятно ще продължи да расте силно, особено в Китай. Анимето е популярно и на китайски стрийминг платформи като Bilibili.
Четете повече в investor.bg
Снимка: БГНЕС