По-рано от обичайното северният морски път за плавателни средства ще бъде покрит с ледове и ще бъде затворен за движение за кораби, с изключение на ледоходи, от 15 октомври, съобщава "Росатом", който управлява транспортната артерия. Това ще се отрази и на преноса на руския втечнен газ, посочва Bloomberg.
Северният морски път е най-краткият маршрут от Европа до Азиатско-тихоокеанския регион - според оценки спестява около половината път спрямо минаването през Суецкия канал. Проблемът е, че периодът на плавания е между два и четири четири месеца в годината, а в някои части от трасето ледоразбивачи удължават периода още малко.
Русия използва този път за преноса на втечнен газ от проекта "Арктик СПГ-2"
Той се затруднява да намери клиенти на фона на наложените от САЩ санкции. Заради ограниченията "Новатек", компанията, която го управлява, не може да получи поръчаните преди време специализирани танкери ледоразбивачи, с чиято помощ да превозва товарите. Според правилата на руското корабоплаване, компанията ще може да превозва товарите си с обикновени танкери още малко - до 15 ноември.
След забавяне от няколко месеца в началото на август "Новатек" започна да транспортира газ от находището към газохранилища в Далечния изток на Русия с шест по-малки танкера. Досега вече има едно карго, което премина през Северния морски път, но нито един от товарите на този етап не е намерил купувачи.
Проектът "Арктик СПГ-2" предвиждаше износа на 19,8 млн. тона втечнен газ на година, което е значим за пазарите на втечнен газ обем.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: БГНЕС