В клип от предизборната кампания на кандидатът за президент на САЩ Камала Харис се посочва как Доналд Тръмп се завръща и иска да поеме контрол над Съединените щати. С него демократите отправят предупреждение към избирателите срещу Тръмп и т.нар. "Проект 2025" - радикален план, който би осигурил на Тръмп при завръщането му в Белия дом повече власт и влияние. Самият той напоследък се дистанцира от плана, за да не отблъсне избирателите си, пише АРД.
Клипове с различни предупреждения и призиви засипват в момента важните колебаещи се щати. В някои от тях само след седмици започва т.нар. ранно гласуване – предварителното подаване на гласовете. За да финансират рекламите си, партиите имат нужда от дарения, възлизащи на стотици милиони.
При демократите след оттеглянето на Джо Байдън от надпреварата за президентския пост се изля истинска лавина от дарения, която само за четири седмици изсипа в касите близо 540 милиона долара. Само за час след първата реч на Камала Харис на партийния форум в Чикаго, където тя прие номинацията на демократите, бяха събрани 82 милиона долара, припомня АРД.
Частни дарители подкрепят Харис
Новото в случая е, че става дума най-вече за частни дарители, които участват с малки суми. По данни на New York Times една трета от тях са дарили за първи път, като прави впечатление големият брой по-млади жени.
Всяко ново дарение е един нов избирател, обяснява политоложката Робин Колодни. Този изборен ангажимент укрепва партийната база, подчертава тя.
Камала Харис е предпочитана от технологични милиардери
Големите дарения по традиция постъпват в двата последни месеца преди изборите. Сред най-големите донори на Тръмп освен Илън Мъск, е например Тим Мелън, наследник на свръхбогато банкерско семейство от Питсбърг. Мелън вече е дарил за кампанията на Тръмп 125 милиона долара, информира АРД.
А в подкрепа на Харис са немалко технологични милиардери от Силициевата долина: Рийд Хофман, съосновател на мрежата LinkdIn, мултимилиардерът Джордж Сорос със сина си Алекс, както и бившият кмет на Ню Йорк Майкъл Блумбърг.
Макар че и в САЩ все по-малко хора гледат конвенционална телевизия, демократите вече са вложили 170 милиона долара в телевизионни клипове, но още повече – към 200 милиона – в дигитални реклами, пише DW.
В повечето случаи и двете партии разполагат със сходни суми
В последните години се влагат все по-малко пари в класическа телевизионна реклама, казва изборният експерт Майкъл Канг, цитиран от АРД. Дигиталните клипове са съобразени по-добре с отделните потребители на социалните мрежи.
В крайна сметка двете партии в повечето случаи имат сходни суми на разположение, резюмира Канг. Според него предимството във финансов план не е гаранция за успешна предизборна кампания. Изборите се решават на базата на други неща – като например колко успешно стигат партиите до избирателите, колко убедителни са посланията им или до каква степен успява да впечатли техния кандидат.
Снимка: БГНЕС