Очаква се седем нови, най-съвременни противопожарни самолета Canadair dc 515, да подпомогнат гръцкия флот от противопожарни самолети от 2027 до 2030 г., като производствената линия вече пуска своите двигатели.
В допълнение към националните флотове тя също така ще разполага със собствен флот от противопожарни самолети, които ще бъдат предоставени на страните членки при необходимост.
Справянето с климатичната криза изисква от ЕС да предприеме мерки, включително закупуване на нови противопожарни самолети. Вече станахме свидетели на продължителната суша и последиците от нея.
Новата страница на добре познатия Canadair вече се пише на производствената линия, а първият европейски "DHC 515", който ще излезе от завода, ще носи гръцки цветове, съобщи кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.
Общо 12 ще бъдат европейските противопожарни самолети за страните, които ще бъдат разположени постоянно. Това са държави, които всяка година се сблъскват със стотици, ако не и хиляди огнени фронтове, включително Гърция.
- Гърция
- Франция
- Италия
- Испания
- Португалия
- Хърватия
Общо седем противопожарни самолета "DHC 515" са с надпис "Гърция"
Пет от тях са за Националната мисия и два са за членовете на European Air Firefighting Engineer. Стойността им: над 400 млн. евро, 316 млн. са европейски средства чрез програма "Егида".
Седемте съществуващи, когато приключи строителството на най-модерния "DHC 515", ще бъдат подложени на цялостна модернизация, на стойност близо 43 милиона евро. Така Гърция от 2030 г. натам ще има по същество 14 Canadair със същите способности, денем и нощем.
Те ще носят по-големи площи за съхранение на вода, резервоари от 7000 литра (15% по-големи от CL-415). За 14 секунди те ще могат да получат вода или от езера, или от морето, дори и там да има ветрове до 5 бофорта. Кокпитът на новия Canadair има възможности за нощни полети и мисии. Освен това има системата Flir, тоест термални камери, с които засича точно къде е най-високото ниво на топлина.
Снимка: БГНЕС