Южна Корея свика спешна среща след зачестилите пожари, предизвикани от електрически коли. Последният случай бе на 1 август, когато паркиран в подземен паркинг електромобил Mercedes се запали. Въпреки усилията на пожарната служба, огънят не бе овладян цели 8 часа, унищожи общо 140 автомобила на паркинга и принуди част от обитателите на сградата над него да се преместят във временни жилища, информира Ройтерс.
В срещата участваха заместник-министърът на околната среда, министрите на транспорта и промишлеността и шефът на националната пожарна служба. Целта ѝ е да изработи нови правила, които да направят ползването на електромобили по-безопасно. Предстоят срещи между новосъздадената комисия и производители, начело с Hyundai, Mercedes и VW. Едно от предложенията е автопроизводителите да са задължени да разкриват кой е произвел батериите, вложени в електромобилите им.
Само часове след случая с изгорелия Mercedes, и електрическа Kia се възпламени на подземен паркинг. Батериите в нея са производството на местната SK On. Експерти от пожарната служба напомнят, че електромобилите горят по различен начин от колите с ДВГ - пожарът обикновено трае много по-дълго и е по-труден за потушаване, защото има склонността да се възпламенява повторно. По данни на Сеулската пожарна команда, за последните 10 години е имало 1399 пожара в подземни паркинги, като 53% от тях са причинени от проблеми с електрическите системи.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: БГНЕС