fallback

Автомобилни страсти и незаконни гонки - как се справя Германия?

Правилно ли е да се конфискуват автомобили?

29.07.2024 | 11:33 Автор: Деси Николова

Една трета от собствениците на автомобили в Германия им дават човешки имена, защото за тях колата е като член на семейството, пише АРД. За някои автомобилни ентусиасти обаче не е достатъчно просто да си купят нова кола - те тунинговат и подобряват автомобила си по най-различни начини: с двойни ауспуси, широки гуми, повече конски сили. Фирмите, които извършват тунинговане, като AMG, "Brabus" и "Alpina", имат шест милиарда евро оборот годишно.

От Асоциацията на фирмите за автомобилно тунинговане бързат да се разграничат от онези, които организират гонки по улиците и нарушават правилата. Въпреки това много често снимките от катастрофи, причинени от подобни гонки и каране с превишена скорост, показват именно такива автомобили - със специални подобрения.

Преобладаващата част от шофьорите са млади мъже

Каращите с превишена скорост най-често са млади мъже - на 19 или в началото на 20-те си години, пише АРД. Според Кирстин Цайдлер, която е вещо лице по автомобилните инциденти, за мнозина мощната кола е символ на власт, а потенциалните опасности често се подценяват.

Как може да се сложи край на гонките и карането с превишена скорост? От 2017 година насам всеки, който организира неразрешени автомобилни състезания в Германия, е заплашен от солена глоба и до две години затвор, ако се стигне до телесна повреда. Миналата година са се провели 1733 незаконни гонки, сочи проучване на Федералната служба за автомобилен транспорт.

Какво може да се направи в такъв случай?

Германското законодателство позволява конфискация на автомобилите, участвали в незаконни състезания и гонки. Но няма точни данни за това доколко органите на реда прибягват към тази мярка, информира DW.

В Берлин, където миналата година е имало 143 незаконни автомобилни състезания, старши прокурорът Себастиан Бюхнер очаква 25 конфискации, пет от които вероятно ще бъдат условни - осъденото лице ще бъде инструктирано да продаде автомобила.

Правилно ли е да се конфискуват автомобили?

В 70-80 процента от случаите извършителите на такива нарушения обаче не ползват личните си автомобили, обяснява прокурорът пред АРД. Някои автомобили са под наем, а е трудно да се докаже, че арендаторът е действал безразсъдно, отдавайки ги на нарушителя. При това собственик на автомобила най-често е банка, тъй като фирмите за отдаване на коли под наем ги купуват на лизинг.

Но дори нарушителят да е собственик на автомобила, често това е първото му нарушение и конфискуването на превозното средство няма как да се оправдае. "Колкото по-скъп е автомобилът, толкова по-трудна е конфискацията", обяснява Бюхнер.

Австрия вече от няколко месеца конфискува автомобилите на нарушители, карали с над 60 км повече от разрешеното в града и със 70 км повече - извън населените места. От март, когато съответният закон влезе в сила, австрийската полиция вече е иззела 64 коли, информира АРД.

От три години Дания също има подобен закон, като властите съобщават, че вече близо 3000 автомобила са били конфискувани. В Швейцария, която от 11 години има възможността да иззема автомобили, статистиката пък сочи, че нарушенията само са се увеличили.

Снимка: Pexels

fallback
Още от Свят
fallback