fallback

Цената на морския транспорт в Гърция ще скочи с 40% през 2025 г.

Всички пътнически кораби ще трябва да работят с газьол

27.07.2024 | 08:23 Автор: Вяра Димова

Проблемът с увеличението от 10% на фериботните билети, пред който е изправена островна Гърция това лято и който правителството не успя да реши, не е временен, а ще се задълбочава непрекъснато поради зеления преход, който е много скъп и голяма част от него в момента се призовава да се плаща от граждани, пътуващи на пътнически кораби, информира кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.

ЕС сравнително лесно издава строги закони, за да гарантира спазването на крайните срокове на пътната карта към зелен преход. Но това, което прави  Брюксел, не е да се занимава с намирането на необходимите ресурси за извършване на зелен преход.

Преобразуването на горивото от мазут в газьол има 40% режийни разходи, в допълнение към скъпите модификации, които трябва да бъдат направени в машинните отделения на корабите. Цената е непосилна и със сигурност не може да се поеме от корабособствениците и държавата.

В сравнение с останалите страни от ЕС Гърция има най-голям проблем, тъй като е островна страна със 110 острова и 400 различни морски маршрута. Цената на зеления преход на гръцкия флот за обновяване на пътническите кораби се оценява на 4 млрд. евро до края на 2029 г. и общо ще достигне 10 млрд.

От май 2025 г. всички пътнически кораби ще трябва да работят с газьол, така че се очаква пътуването да стане с 40% по-скъпо.

Ако ЕС не поеме значителна част от разходите за зеления преход в крайбрежното корабоплаване, от края на 2028 г. никой няма да може да пътува с кораб. Поради това е национална необходимост да се реши проблемът с морския транспорт в островна Гърция.

Снимка: pixabay

fallback
Още от Свят
fallback