Корабите поемат по-дълги маршрути, за да избегнат атаките на хутите в Червено море. Това покачи отделянето на въглеродни емисии с 23 млн. тона през първата половина на годината.
Скокът е най-голям сред контейнеровозите
Увеличението от 6% спрямо година по-рано - равно на годишното количество, отделяно от шест въглищни електроцентрали - увеличи емисиите на индустрията до около 450 млн. тона, според данни от Marine Benchmark. Скокът е най-голям сред контейнеровозите, които са увеличили емисиите си с около 15% през периода.
Данните подчертават колко трудно ще бъде за корабите, които превозват повече от 80% от световната търговия, да постигнат целите за емисии, определени от техния глобален регулатор. Въпреки че секторът многократно е заявявал, че иска да стане по-екологичен, последният скок разширява дългосрочна тенденция.
Един от допринасящите фактори са атаките на йеменските бунтовници хути, които в продължение на месеци нападат кораби в района на Червено море в знак на протест срещу войната на Израел с "Хамас". Това принуди корабите да плават около Южна Африка, вместо през Суецкия канал, добавяйки хиляди мили към пътуванията си.
Четете повече в bloombergtv.bg.
Снимка: БГНЕС