Летните разпродажби в цяла Гърция започват от понеделник, 8 юли, и ще продължат до 31 август. От Асоциацията на търговците напомнят, че във всяко съобщение за намаление на цената се посочва предходната цена, прилагана от търговеца за определен период от време преди извършване на намалението. Освен това трябва да се използва процент, например "20% отстъпка".
Предишна цена означава най-ниската цена, прилагана от търговеца през 30-дневния период преди прилагането на намалението на цената.
Особено внимание трябва да се обърне на спазването на разпоредбите за отстъпки и намалени цени, тъй като санкциите са големи - тези, които нарушават закона, подлежат на глоба в размер на 1% от годишния оборот и във всеки случай не по-малко от 10 000 евро, информира кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.
В утежняващия случай, когато се докаже, че отстъпките са неточни или подвеждащи, се налага глоба в размер на 2% от годишния оборот и при всички случаи не по-малко от 20 000 евро.
За какво трябва да внимават потребителите:
Когато е предоставена намалена цена за повече от 60% от всички продадени артикули, демонстрирането на предоставения процент отстъпка е задължително.
Процентът на отстъпката трябва да бъде посочен на витрината и във всяко друго търговско съобщение.
В случай, че има различни проценти на отстъпка за продуктова категория, трябва да се посочи диапазонът на предоставения процент („от .... % до .... %”).
Във всеки друг случай ще бъде посочено, че отстъпките се отнасят за избрани артикули спрямо съответния процент. Начинът, по който се изчислява и показва намалената цена, трябва да е верен и да не е неточен.
Търговците да докажат намалението
Собствениците на магазини трябва при ревизия да могат да докажат, че старата продажна цена на табелата отговаря на действителността. Потребителите трябва да поискат доказателство. В допълнение към съображенията за фискална честност, в случай на закупуване на дефектен продукт, касовата бележка е необходима за възстановяване на сумата на потребителите.
Отстъпките обикновено са за продукти през летния сезон, докато сделките извън сезона обикновено са остарели артикули.
При промоции търговците трябва да поставят табела, че се провеждат промоции и продуктите, които продават, трябва ясно да посочват първоначалната цена и крайната цена на офертата и в никакъв случай процента на отстъпката.
Потребителите имат пълното право да питат за произхода и качеството на продукта, а търговците имат задължението да отговорят на тези въпроси.
Снимка: pixabay