Тунел с дължина 18 км ще свързва Дания и Германия на 40 м под Балтийско море. Това ще намали времето за пътуване между двете страни, когато бъде открит през 2029 г., пише CNN.
Първият участък от тунела Фемарнбелт беше открит на 17 юни от датския крал Фредерик X в ключов момент четири години след началото на строителството през 2020 г., предшестван от десетгодишно планиране.
Тунелът, който ще бъде дълъг 18 км, е един от най-големите инфраструктурни проекти с бюджет за строителство от над €7 млрд. За сравнение, 50-километровият тунел под Ла Манша, свързващ Англия и Франция и завършен през 1993 г., струваше 12 млрд. паунда ($13,6 млрд.) днешни пари. Въпреки че е по-дълъг от Фемарнбелт, тунелът под Ла Манша беше изграден с използването на пробивна машина вместо чрез потопяване на предварително произведени участъци.
Съоръжението ще бъде изградено през пролива Фемарн-Белт между германския остров Фемарн и датския остров Лоланд и ще бъде алтернатива на сегашна фериботна връзка, която превозва милиони пътници всяка година. Пътуването, което сега отнема 45 минути с ферибот, ще трае само седем минути с влак и десет минути с кола.
Тунелът ще бъде и най-дългият комбиниран автомобилен и железопътен тунел в света. Той ще включва две двулентови платна, отделени помежду си, и две електрифицирани жп линии.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: БГНЕС