Нова кампания във Франция: Шофираш като жена, оставаш жив

84% от пътните произшествия с фатален край са причинени от мъже

30.05.2024 | 13:52 Редактор:
 Нова кампания във Франция: Шофираш като жена, оставаш жив
Нова кампания във Франция: Шофираш като жена, оставаш жив

Мъжете са по-добрите шофьори - това клише съществува навред. Но статистиката често показва различна картина. "Да шофираш като жена означава най-вече едно - да останеш жив": във Франция стартира нестандартна кампания.

На плакатите са изобразени мъже, чиито лица се виждат само наполовина: млади и по-възрастни, с брада или без брада, хванали небрежно волана и излъчващи самоувереност, че държат всичко под контрол. Но текстът е шокиращ: "93% от алкохолизираните шофьори, замесени в произшествия, са мъже. Да шофираш като жена означава най-вече едно: да останеш жив."

84% от пътните произшествия с фатален край са причинени от мъже, научаваме от друг плакат. А трети разкрива, че девет от всеки десет загинали млади шофьори са мъже. Ето защо организацията "Victimes et citoyens" ("Жертви и граждани") е решила да прибегне до настоящата нестандартна кампания във Франция, разказва германската обществена медия АРД.

Председателят на организацията Жулиен Тибо сам е станал жертва на тежко пътнотранспортно произшествие, тъй като шофьорът се е движил с много по-висока от разрешената скорост, пише DW.

"Нека престанем да нарушаваме правилата за движение. Тогава ще имаме и по-малко произшествия на пътя", убеден е той.

Организацията на Тибо работи в сътрудничество с министерства и участва в Съвета за пътна безопасност на Франция, както и в съответната европейска организация. За да повиши информираността на хората и да ги накара да се замислят, от организацията изпращат пострадали и деца, загубили родителите си при катастрофи, да говорят в училища, автошколи и фирми. Доброволци пък посещават болници, за да помагат и отговарят на въпросите на жертви на катастрофи: Какво ще стане с мен без ръцете ми, без краката ми, без паметта ми? Кой ще сглоби отново разбития ми живот?

Снимка: Pexels