Продължителният бум на пътуванията след Ковид-19 отслабва. Цените на самолетните билети в Европа и Азия започват да се стабилизират или да се понижават. Това носи проблеми за авиокомпаниите, които се затрудняват от по-високите разходи и ограничената наличност на самолети, пише "Ройтерс".
Глобалният дисбаланс между предлагането на полети и задържаното търсене, след като въздушният транспорт се отвори след пандемията, повиши цените на билетите и доходността от пътник – показател за средната цена, платена на измината миля от всеки пътуващ. Ръководители от индустрията, инвеститори и анализатори обаче казват, че тенденцията "пътуване на всяка цена" се балансира, като някои клиенти стават по-чувствителни към ценообразуването, докато се борят с инфлацията, която доведе до повишаване на разходите за живот.
Цените на билетите са останали непроменени в целия ЕС през първите месеци на тази година в сравнение с 2023 г., показват данни от изследователската група "ForwardKeys". Картината е по-неблагоприятна в Азиатско-Тихоокеанския регион, където цените са спаднали най-много – с около 16% през периода януари-април на годишна база.
Пътуванията до пазари като Европа, Америка и Австралия от Китай не са се възстановили. Икономиката на Китай е бавна и международните полети остават на около 70% от нивата преди пандемията – и само на 16,5% по маршрутите САЩ-Китай.
Докато европейците се опитват да пестят, потребителските разходи в САЩ се запазват високи, като търсенето е особено силно за първокласни пътувания.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: pixabay